י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לוהט בכיכר: "דוסים זוכרים אחרת! די להסתה" • תיעוד

את הריטואל השנתי הקבוע בכיכר השבת בזמן הצפירה, הפרה קבוצת חרדים מפתיעה • אנשי 'דוסים' הגיעו והתפרסו עם שלט ענק, המסביר את העמדה החרדית ומבקש "די להסתה"

לוהט בכיכר: "דוסים זוכרים אחרת! די להסתה" • תיעוד
קובי הר צבי

בריטואל שנתי קבוע, גם ביום הזיכרון הנוכחי הגיעו קנאי שכונת מאה שערים בשעות הבוקר (ד) לכיכר השבת, במטרה לעורר פרובוקציות ולבזות את יום הזיכרון, היום בו מציינות משפחות השכול במדינת ישראל את נפילת יקיריהן במלחמות ישראל, בדגש על צעידה בזמן הצפירה.

הפעם, הייתה זו קבוצה קטנה שמנתה שבעה 'קנאים' בלבד. הכול כבר היה מוכן לפרובוקציה השנתית, גם המשטרה וצלמי התקשורת היו במקום - כל אחד מסיבותיו.

אלא שאז הופיעה בשטח קבוצת חרדים שהניפה שלט ענק ועליו הסיסמא: 'דוסים' זוכרים אחרת!.

צפו:


הופעתה של הקבוצה, שיצאה לפועל על ידי אנשי ומתנדבי פרויקט 'דוסים' באינטרנט, טרפה את הקלפים, וזו גם הייתה המטרה. "מידי שנה אנו עדים להסתה תקשורתית המנסה להציג מצג שווא, כביכול החרדים מזלזלים בקודשי השואה, צה"ל ופעולות איבה, בהבאת צילומי חרדים שאינם עומדים דום בצפירה", הסביר אחד מהם.

"לכך מתווספת האמירה החבויה, עם הגיע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כביכול 'הם לא שלחו את בניהם לצבא, ולכן גם לא אכפת להם מדם חילוני שנשפך'. אנחנו הגענו לכאן כדי לקרוא: די להסתה!"

לדבריו, "אנו החרדים מכבדים את החללים לא פחות מכל אחד אחר. אנשי זק"א ימסרו את נפשם להביא לקבר ישראל כל נפטר, ואחרים יהיו מוכנים להיעצר על מנת שקברם לא יחולל. אנו לא צריכים 120 שניות בשנה, מידי שבת בבית הכנסת אנו אומרים את תפילת 'אב הרחמים' לזכר הקדושים, מתפללים בהזדמנויות שונות 'אבינו מלכנו נקום לעיננו נקמת דם עבדיך השפוך' ונוצרים את זכרם תדיר".

בפליירים שחילקה הקבוצה לסקרנים בכיכר השבת נכתב: "חילוני יקר! כאשר הנך רואה חרדי שאינו עומד בצפירה, דע לך: הוא מכבד לא פחות ממך אבל בדרך אחרת. לא נמיר את הזיכרון היהודי בדקת דומיה".

פיני רוזנברג, יוזם הרעיון עבור 'דוסים', אמר ל'בחדרי חרדים': "החלטנו להעמיד בפני התקשורת מראה ותמונת מצב אמיתית, שהציבור יוכל לראות כיצד המדינה שלנו עדיין מתנהלת בשנת 2013. זו יוזמה שבאה מהציפייה שנגלה מנהיגות".

ולמי שתהה לאן היה חשוב לקנאים ללכת - קבוצת 'הקנאים' השולית התהלכה במרכז הכיכר בזמן הצפירה, אך ברגע שהיא נפסקה - הם נעלמו מהמקום.



















כיכר השבת צפירה קנאים דוסים שלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד