כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המעגל נסגר: בית הכנסת של הקנטוניסטים יוחזר ליהודים

מושל העיר טומסק הבטיח: מחזירים את בית כנסת שנבנה על ידי הקנטוניסטים היהודים בימי הצאר • ידאג למגורים חילופיים ל-15 המשפחות שהתנחלו במבנה ההיסטורי

המעגל נסגר: בית הכנסת של הקנטוניסטים יוחזר ליהודים

בהשתתפות מאות מיהודי העיר טומסק שבסיביר, נערכו השבוע מספר אירועים תורניים מרגשים, כהמשך לתחיית יהדות רוסיה בכלל ויהדות סיביר בפרט.

ממוסקבה הגיע במיוחד רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שנענה להזמנת רב העיר טומסק ושליח חב"ד, הרב לוי קמינצקי, הפועל בקרב יהודי העיר מעל שמונה שנים, במהלכם הוקם בית כנסת מפואר, בית ספר אור אבנר ועוד שרשרת של מוסדות תורה וחסד.

שיא ההתרגשות במהלך האירועים היה כאשר הוכנס ספר תורה מהודר וחדש לבית הכנסת במרכז העיר, בתהלוכה מפוארת לכבודה של תורה. בהמשך הונחה אבן פינה למרכז יהודי-קהילתי חדש ומפואר, שבנייתו תחל בקרוב, כמשכן מכובד ומתאים לפעילות הרבה של הקהילה היהודית בטומסק.

באירועים לקחו גם חלק רבני הערים הסמוכות: רב העיר נובוסיבירסק הרב זלמן זקלאס, ורב העיר קרנויארסק הרב בנימין הכהן ווגנר.

קבלת פנים מפוארת ערך מושל העיר טומסק והמחוז, עבור רבה של רוסיה, רבה של טומסק הרב קמינצקי וראשי הקהילה.

עם סיום הפגישה, הבטיח המושל להשיב את הבעלות לקהילה היהודית על המבנה ההיסטורי של בית הכנסת הישן, שנבנה מעץ על ידי חיילים קנטוניסטים יהודים, שהוגלו על ידי הצאר הרוסי באותם ימים לסיביר הרחוקה. בכדי לזרז את התהליך המושל אף הבטיח לדאוג למגורים חילופיים, ל-15 המשפחות שהתנחלו במשך השנים במבנה ההיסטורי והקדוש.





















טומסק סיביר בית כנסת קנטוניסטים יוחזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד