כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סגן שר הדתות תקף את הרבנים הראשיים: "לא גינו"

הרב אלי בן דהן נאם בטקס של ארגון נפגעי הטרור, ותקף את שתיקת הנשיא והרבניים הראשיים על פריצת מחבלים לישיבה במצפה יריחו: "לא שמענו אותם מגנים המעשים הללו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, נשא דברים בטקס יום הזיכרון של ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור'. במהלך דבריו אמר סגן השר בן דהן: "חיילי צה"ל מסכנים את נפשם, גם בניגוד להלכה, כדי לא לפגוע בזקן או בילד חף מפשע, עד כדי חירוף נפשם, בעוד שמנגד, המחבלים פראי האדם מוכנים לפגוע בילדים, נשים וזקנים ללא רחם".

סגן השר הזכיר את סיפורה של אדל ביטון, שנפצעה אנושות מיידוי אבנים על הרכב בו נסעה יחד עם אימה ושלושת אחיותיה, וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ראש ממשלתנו צריך לעמוד בגאון ולא לשחרר מחבלים, בין אם מחבלים עם דם על היד או ללא דם על הידיים. גם אלה שהם כביכול בלי דם על הידיים, כוונתם הייתה להרוג, אך בסיעתא דשמיא לא הצליחו. אנשי הבית היהודי יתנגדו באופן חד משמעי למחוות. נגמרה התקופה של מתן ומתן. יש משא ומתן".

סגן השר גם ציין את מקרה הפריצה לישיבת 'נתיבות יוסף' במצפה יריחו, שאירע לפני מספר שבועות: "נכנסו מחבלים לישיבת נתיבות יוסף, היו שם תלמידים 'מתמידים' שבאו ללמוד גם בזמן חופשת בין הזמנים. אחד הבחורים רצה לישון בבית המדרש, אך לא עשה זאת בסוף וזה היה נס גדול. המחבלים נכנסו עם גרזנים ומספרי תיל ורצו לפגוע בערש תרבותנו, בספרי הקודש, ביסודות האמונה והביטחון של העם היהודי. לצערי, עד היום לא שמענו את נשיא המדינה ואת הרבנים הראשיים מגנים את המעשים הללו, ואני שוב קורא להם לעשות זאת".

בטקס השתתפו גם שר הרווחה, מאיר כהן, ויו"ר ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', מאיר אינדור.
יום הזכרון מאיר אינדור אלי בן דהן טרור הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד