כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפגעי בטיחות ברחבי הארץ כתוצאה מניקוז מים לקוי

עמותת 'אור ירוק' מתריעה: בימים גשומים, נוצרות שלוליות במוקדים רבים ברחבי הארץ בשל ניקוז מים לקוי, והן מסכנות את הנהגים ואת הולכי הרגל

מפגעי בטיחות ברחבי הארץ כתוצאה מניקוז מים לקוי



בימים גשומים, ידוע כי על הנהגים לנסוע לאט ועל הולכי הרגל להיזהר שבעתיים, עקב הכבישים החלקים והראות הלקויה. עם זאת, הנהגים לא מצפים להיתקע בתוך שלוליות ענק והולכי הרגל בוודאי שלא מצפים שכלל לא יוכלו לחצות את הכביש בגללן. עמותת אור ירוק בשיתוף עם המכללה הישראלית לביטחון וחקירות בדקו ומצאו כי ישנם מוקדים רבים בכל רחבי הארץ, המועדים לפורענות בעיתות גשם.

בין המוקדים הבעייתיים והמסוכנים שנמצאו: גשר צאלים; אזור התעשייה בנתניה; המעבר בין כפר חב"ד לצפרירים מתחת לכביש 1; כביש 70 ליד יסעור; רחוב הראשונים בקרית חיים; כביש איילון לכיוון דרום; איזור הדיזנגוף סנטר בתל אביב; שכונת הדר בחיפה; שדרות רוטשילד בתל אביב; גשר בבלי בתל אביב; רחוב חניתה בחיפה; צומת הרחובות טשרניחובסקי וויצמן בכפר סבא; כביש הכפר רמה לכיוון פקיעין; כביש 551 בשרון; רחוב שיבת ציון בכפר סבא.

כתוצאה משלוליות אלו, נוצר חוסר נוחות לנהג הגורם לעצבנות ולחוסר תשומת הלב הנדרשת בתנאים הקשים הקיימים בלאו הכי. בנוסף, נהג שהרכב מצידו מתיז על השמשה שלו מים בהפתעה, עלול לאבד את הריכוז ואת השליטה על רכבו - וכבר היו תאונות רבות מסוג זה.
תופעת שלוליות הענק מתרחשות כאשר קולטני המים שבצידי הדרכים בערים ובדרכים הבינעירוניות, לא מסוגלים לנקז את המים בכמות הנדרשת. חוסר יכולת הניקוז נובע מתשתית כביש נמוכה בנקודות מסוימות, שרק המכוניות ומזג האוויר גורמים לכך שיתייבשו. באזורים מסוימים אף מדובר בזרימה מסיבית של מי גשמים ולא רק בשלוליות. במקומות אלו המים עלולים להיות מעורבים בבוץ ובאבנים וסלעים - המהווים סיכון בפני עצמו.
בנוסף, בורות שנמצאים בכביש לא נראים בשעת הגשם, מאחר והם מתמלאים במים ויוצרים משטח ישר ומטעה. כל אלו עלולים לגרום לתאונות דרכים מיותרות.

עמותת אור ירוק: "הצטברות שלוליות בכביש היא תופעה המסכנת את הולכי הרגל והנהגים ועלולה לגרום לתאונות דרכים. על המדינה לטפל בתופעה זו לפני שיחלו שוב הגשמים, באמצעות הקצאת כמות גדולה יותר של משאבים לשיפור התשתיות בדרכים".













שלוליות ניקוז נהגים סכנה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד