כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בנט חתם על הסכם עם גואנדונג הסינית

שר הכלכלה חתם על הסכם שיסייע במימון לחברות ישראליות וסיניות שיפתחו טכנולוגיות יחדיו • התמ"ג של הפרובינציה הסינית מסתכמת בכ-900 מיליארד דולר

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם הבוקר (ד) על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת פרובינציית גואנדונג שבדרום סין. ההסכם נחתם במעמד סגן מושל הפרובינציה הסינית, צ'ן יונסיאן.

שר הכלכלה בירך על חתימת ההסכם, ואמר: "הגדרתי היום את שיתוף הפעולה עם סין כיעד אסטרטגי עליון עבור משרד הכלכלה. היעד הוא שמאות חברות ישראליות יפעלו בשוק הסיני מהר ככל האפשר. התפקיד שלי כשר הכלכלה הוא לא ליצור עסקים אלא לאפשר עסקים".

ההסכם, שקודם על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בגואנגז'ו, יהווה פלטפורמת תמיכה בסיוע המדען הראשי במשרד הכלכלה לחברות ישראליות וסיניות המעוניינות לפתח יחדיו מוצרים ושירותים בעלי רמת חדשנות טכנולוגית גבוהה. לפי הערכות, ממשלת סין תשקיע השנה 220 מיליארד דולר במחקר ופיתוח.

כלכלת פרובינציית גוואנדונג נחשבת לגדולה יותר מזו של הונג-קונג, טייוואן וסינגפור. סך התמ"ג של הפרובינציה הסתכם ב-2012 ב-900 מיליארד דולר בקירוב.

יישום ההסכם בישראל יתבצע על ידי משרד המדען הראשי במשרד הכלכלה, ובצד הסיני על ידי המחלקה למדע ולטכנולוגיה של ממשלת פרובינציית גואנגדונג.
נפתלי בנט משרד הכלכלה סין הסכם מחקר ופיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד