י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"סטודנטים לספרדית"

האקרים חשפו: חממת חיזבאללה בדרום אמריקה

האקרים המזוהים עם האופוזיציה בוונצואלה, שלפו את פרטיהם של פעילי הטרור מגוף הביון של המדינה. לפי הדו"ח שחיברו, המחבלים מקורבים לגורמי שלטון, ומעורבים במימון טרור. גורם המעורה בפרטים: "החיבור לארגון נעשה לא מזמן"

האקרים חשפו: חממת חיזבאללה בדרום אמריקה
ונצואלה צילום: איסאם רימאווי, פלאש 90

קבוצת האקרים המכנה עצמה Team HDP, ומזוהה עם האופוזיציה בוונצואלה, פרצה לבסיס הנתונים של גוף הביון במדינה - "הדירקטוריון המרכזי לריגול נגדי", בשמו הרשמי (DGCIM). הפצחנים שמו את ידם על פרטים אישיים של פעילי חיזבאללה לכאורה, השוהים במדינה בחסות הממשל הסוציאליסטי של הנשיא ניקולס מדורו, ומתנהלים בה ככל העולה על רוחם. כך מדווח דמיאן פצ'טר ב'ישראל היום'.

במשך שנים, מתריעים ארגוני מודיעין מערביים על נוכחותם של ארגוני טרור בינלאומיים בשטח ונצואלה, בעלת בריתה הגדולה של איראן בדרום אמריקה. המקום מוכר כמקלט מדיני למחבלים וללוחמי גרילה מקומיים, ואפילו שמו של טארק אל־האשמי, מי ששימש סגן הנשיא בעבר והיום מכהן כשר הנפט, נקשר לחיזבאללה.

ב-2017 הטילה מחלקת האוצר של ארה"ב סנקציות על אל־האשמי (46), והאשימה את הבכיר הוונצואליאני בהלבנת הון ובסחר בסמים. שנתיים מאוחר יותר, הוא הוכנס לרשימת המבוקשים של הסוכנות לאכיפת מכס והגירה האמריקנית (ICE), אשר פועלת תחת המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב.

מקור בקבוצת ההאקרים הסביר כי: "הפצחנים מדגישים כי המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם גורמים לשעבר בארגון הביון. החשיפה הנוכחית, ראשונה במספר, מגוללת את זהותם של פעילי חיזבאללה שנכנסו למדינה ברובם דרך האי מרגריטה. הם הגיעו כסטודנטים לספרדית "בכיסוי של תוכניות ממשלתיות ללימודי שפות".

אירועים שהתרחשו לאחרונה ממחישים את הקרבה בין ונצואלה לטהרן. שר החוץ האיראני הכריז ששתי המדינות יחתמו בקרוב על ברית אסטרטגית ל-20 שנה. בשבוע שעבר הפליגה מהמדינה מכלית נפט ועליה שני מיליון חביות, שמקורן בחברה הממשלתית של ונצואלה - PDVSA.

ונצואלה האקרים חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד