י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחמים בשחיקה

הפעולות הקטנות שיעזרו לך להגשים חלומות

מרגישה שהשגרה שוחקת אותך? שהחיים שלך נעים במין רוטינה וכל יום נראה אותו דבר? ואולי משו בך קצת התעייף, זה לא חייב להיות ככה | צעד קטן יכול לעשות טוב ולקדם אותך לעבר החלומות שלך | אלו הפעולות שכדאי לך להתחיל איתם

הפעולות הקטנות שיעזרו לך להגשים חלומות
כתב יד צילום: pixabay

השנה החדשה כבר התחילה, וזה בדיוק הזמן לחשוב על היעדים והמטרות שלנו לשנה הקרובה. עכשיו תענו לי רגע בכנות, כמה מכן באמת עושות את זה?

כמה מכן עוצרות לרגע את מרוץ החיים, את השגרה (השוחקת?) ויושבות לחשוב בינן לבין עצמן מה הן באמת מאחלות לעצמן לשנה הקרובה? מה הן רוצות להשיג ואילו יעדים ופסגות בא להן לכבוש?

אולי להתקדם בעבודה, אולי לחזק את הזוגיות או את הקשר עם הילדים, או שבכלל בא לך לעשות פריצת דרך במצב הפיננסי שלכם שלא משו אחרי שנת קורונה קשוחה.. כל אחת והתחום שבו היא רוצה לפרוץ.

אני מניחה שאם הייתן באמת יכולות לענות לי, האחוזים היו מאוד נמוכים.

למה? מתי הפסקנו לתכנן? מתי הפסקנו לחלום?

איפה אותה ילדה קטנה שחלמה ודמיינה את היום הראשון בכיתה א', ואיך תיראה הבת מצווה שלה, וידעה לומר בדיוק כיצד תיראה שמלת הכלה שלה. לאן נעלמה התמימות הזו?

אז התשובה כמעט זהה אצל כולנו, באופן כזה או אחר, כולן יענו כך: "את יודעת, החיים.. הילדים, הבעל, העבודה.. זה שואב את כל תשומת הלב שלי. וחוץ מזה, שאני כבר לא תמימה, הבנתי שכל החלומות האלה הם רק חלומות. זה לא תמיד מתגשם, וכגודל הציפיות.."

כל הסיפורים האלה באמת משכנעים וצודקים (ברוב המקרים) , הם רק תירוצים! תירוצים שאנחנו מספרות לעצמנו כדי לברוח מההתמודדות האמיתית מול עצמנו. כדי לא להסתכל באמת פנימה ולגלות ש-לא נעים להודות, אבל לא ככה דמיינת שהחיים שלך ייראו.

זה לא אומר שאת לא שמחה במה שיש לך, ויכול מאוד להיות שאת באמת מאושרת מכל מה שהשגת עד היום, וזה מדהים!

אבל אם יש תחום אחד או שניים בחיים שלך, שבזמן שאת חושבת עליו עולה בך תחושה של החמצה או תסכול, כנראה שהגיע הזמן להסתכל לו בעיניים ולהתחיל להתקדם לשינוי!

אני יודעת שהמילה שינוי מרתיעה הרבה מאיתנו, כי יש בה חוסר וודאות והיציבות קצת מתערערת, ואחד הדברים שאנחנו, כבני אדם, ממש לא אוהבים זה ש"מזיזים לנו את הגבינה". אבל אם לא נעשה שינוי, דברים לא יתקדמו, פריצות דרך לא יקרו וחלומות לא יתגשמו!

אז איך תכלס עושים את זה ומאיפה מתחילים?

נתחיל מלזהות את המקומות בחיים שלנו שהיינו רוצות בהם יותר, שאנחנו יודעות שאנחנו מסוגלות ליותר אבל משהו שם "נתקע" והתחושה היא שהגענו למבוי סתום ואין באמת דרך אחרת.

רק אחרי שתביני מה הן הסיבות שבגללן את לא מרוצה בחיים, תוכלי להתחיל את הדרך שלך לשינוי, כי "ידיעת הבעיה היא חצי פתרונה" זו לא רק סיסמא, זו האמת.

ועכשיו, אחרי שהבנת ממה את לא מרוצה ואיפה את מרגישה תקועה, תשאלי את עצמך מהו השינוי שאת מייחלת לו? האם שינוי בהרגשה שלך 'אני רוצה להיות שמחה' , 'אני רוצה להרגיש שלמה עם עצמי'? או שהשינוי הוא ברמה הפיזית 'אני רוצה דירה גדולה יותר' 'אני רוצה יותר כסף'?

לא משנה אם השינוי הוא רגשי או פיזי, כדי להתחיל אותו אנחנו חייבים להיות בתנועה, בעשייה.

ולכן השלב הבא שלנו יהיה להתחיל לעשות פעולות קטנות שיקדמו אותנו עוד כמה צעדים לעבר החלום שלנו, זה יכול להיות: לצאת עם חברה פעמיים בשבוע להליכה כדי לשפר את ההרגשה שלך, וזה יכול להיות להתחיל לבדוק מה האופציות שלכם לדירה גדולה יותר. בסופו של דבר אוסף של פעולות קטנות, שינויים קטנים, יביאו לשינוי גדול.

נכון, לא הכל בידיים שלנו, ויש מי שמנהל את העולם ובשנה וחצי האחרונות קיבלנו חתיכת שיעור בנושא הזה, אבל אם לא תפעלי בכלל ותשבי בחיבוק ידיים, אין גם שום סיכוי שתגיעי ליעדים שלך. יש לך את הזכות לקום כל בוקר ולבחור את הדרך שלך, תבחרי ותפעלי בחוכמה.

אחרי הכל, את יכולה להמשיך להיות צודקת, ואת יכולה לצאת ולהגשים את החלום הבא שלך! זו בחירה שלך, באיזה צד את בוחרת להיות?

מאת: צופיה ברזילי, מאמנת להתפתחות אישית, מרצה ומנחת סדנאות בשיטת NLP .

אימון אישי NLP הגשמת חלום שיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד