כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"גופי קורס"

רשלנות חמורה בשיבא: "עברה כריתת איברים בטעות"

בשנת-2017 נכנסה איריס סאבו לניתוח להוצאת גידול סרטני, שכלל כריתה של חלקים בלבלב, כיס המרה, הקיבה והתריסריון. באיחור התברר: היא לא הייתה אמורה לעבור את הניתוח, משום שהבדיקה הפתולוגית שהובילה להליך שייכת לאדם אחר. סאבו: "נגזרו עלי בעיות בריאותיות קשות, גופי קורס"

רשלנות חמורה בשיבא: "עברה כריתת איברים בטעות"
אילוסטרציה צילום: שערי צדק

זו אחת מפרשות הרשלנות הרפואית החמורות, הבלתי נתפסות והחריגות שהתגלו בשנים האחרונות בישראל: מטופלת עברה ניתוח מורכב להוצאת גידול סרטני, שכולל כריתה של איברים פנימיים שונים - ולאחריו התברר שהבדיקה הפתולוגית שהובילה להליך הכירורגי הייתה בכלל של חולה אחר.

המקרה, שהתפרסם ב'ישראל היום', התרחש ב־3 באוקטובר 2017 בבית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר, בית החולים הגדול והמרכזי בישראל.

המטופלת, איריס סאבו בת 46 בזמן האירוע, עברה את הניתוח שנועד לכריתה של גידול סרטני, שנחשב לאחד הקשים, הנרחבים ובעלי ההשלכות הבריאותיות הקשות ביותר בכירורגיה, וכולל כריתה של חלקים ניכרים מהלבלב, המרה, הקיבה והתריסריון.

ואולם, לאחר שהניתוח בוצע התברר שהוא היה מיותר לחלוטין ונערך באבחנה מוטעית משום שהבדיקה הפתולוגית שעליה הסתמכו הרופאים הייתה של חולה אחר שאצלו אובחן סרטן, בעוד אצל האישה שעברה בטעות את הכריתה הנרחבת לא אובחנה כלל מחלה ממארת - לא לפני הניתוח ולא לאחריו.

סאבו אומרת כי: "הניתוח עצמו ארך שמונה שעות, והרופא המנתח אמר כבר לאחריו שאם זה סרטן אז הוא לא ראה מעולם גידול כזה. ההחלמה מהניתוח במחלקה הייתה קשה מאוד. אחרי חודש וחצי הגעתי לרופא המנתח, והוא היה כולו מחויך ואמר לי שאשמח מאוד לשמוע את התשובה שאין לי סרטן, והסביר ש'הניתוח התבסס על ביופסיה של חולה אחר ושהוחלפו בטעות הביופסיות'."

לדברי סאבו: "הייתי המומה. בוצע בי אחד הניתוחים הגדולים והמורכבים בעולם הכירורגיה, שיש לו השלכות בריאותיות קשות ומשמעותיות על אורח החיים שלי, והרופא מבקש ממני לשמוח על הטעות שנעשתה? לא האמנתי למשמע אוזניי". 

"בתחילה לא האמנתי לו. הייתי בהלם ובטוחה שצוחקים עלי ולא אומרים לי את האמת. התקשרתי לאונקולוגית שליוותה אותי, והיא אמרה לי שהכל תקין אצלי. נכנסתי לחרדות ולקחתי את הבדיקה המקורית לאיכילוב - ואכן התברר שלא היה שום ממצא. הניתוח הוביל למגוון רחב של בעיות רפואיות ותפקודיות קשות שעלי להתמודד איתן ביומיום".

רשלנות רפואית בית חולים שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד