י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פחדתי נורא שלא אמצא חתן"

כך נפטרה הצעירה מהנחירות שהעירו את כל המשפחה

צעירה שסבלה מנחירות בשינה ולא רק היא, גם בני משפחתה התעוררו לשמע הקולות, וגם חששה להינשא בשל כך, עברה בהצלחה ניתוח שהעלים את ההפרעה. "הייתי חסרת אמונה לגבי הטיפול בבעיית הנחירות שלי, פחדתי נורא שלא אמצא חתן, שישמע אותי נוחרת ירצה לברוח ממני", היא מספרת

כך נפטרה הצעירה מהנחירות שהעירו את כל המשפחה
חדר ניתוחים צילום: pixabay

שהד עפאנה, בת 26, החלה לסבול לפני כשלוש שנים מכאבי גרון, נחירות ועייפות בלתי נשלטת. לאחר שמשפחתה התלוננה בפניה שרעש נחירותיה בלילה חזק ומעיר את כל בני הבית, היא הגיעה למכון השינה בבית החולים איכילוב ומיד היא אובחנה כי הנחירות נגרמות כתוצאה מדום נשימה בשינה.

פרופ' ריבי טאומן, מנהלת מכון השינה באיכילוב מסבירה: "הסימן הקליני העיקרי של דום נשימה בשינה, הוא נחירות בשינה. דום נשימה בשינה אחראי לסיבוכים רבים ובהם: ישנוניות יומית, דיכאון, מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, אירועים מוחיים ועוד. לכן אסור להתעלם מנחירות או לזלזל בהן. וכשעולה חשד לדום נשימה בשינה, חשוב לבצע בדיקת שינה, במעבדת שינה או בבית".

ואכן, לאחר האבחון שהד הופנתה להמשך טיפול במרפאה לטיפול בהפרעות נשימה בשינה ונחירות, אך חששותיה לקבל טיפול התגברו במיוחד בשל העובדה שלפני כשנתיים היא עברה ניתוח לכריתת השקדים בבית חולים אחר בו הבטיחו לה שיטפלו לה בבעיית הנחירות, אך לאחריו לא חל שום שיפור במצבה.

ד"ר נדאל מוהנא, מנהל מערך אף אוזן גרון, וד"ר אייל רוזנצוויג רופא בכיר במחלקה הצליחו לשכנע אותה ללכת לניתוח נוסף: "בשל ניסיון העבר של שהד לקבל טיפול שנחל אכזבה רצינו להעבירה חוויה מתקנת שתטיב עימה ותפתור לה את בעיית הנחירות. היא עברה בדיקת DISE והדמיית הצוואר ב-CT.

לאחר קבלת הבדיקות נמצא הפתרון הכירורגי עבורה והוחלט לבצע לה ניתוח המאפשר טיפול בהפרעת הנשימה בשינה והנחירה ללא צורך בהשלמת כריתת השקדים עם רמת כאב נמוכה וכמעט ללא חשש לסיכון" מסביר ד"ר רוזנצוויג.

הניתוח עבר בהצלחה רבה, ושהד השתחררה לאחר מספר ימים לביתה. כעת, חודשיים מהניתוח שהד מסכמת: "הייתי חסרת אמונה לגבי הטיפול בבעיית הנחירות שלי, פחדתי נורא שלא אמצא חתן, שישמע אותי נוחרת ירצה לברוח ממני. אני מקווה שחוץ מאיכות החיים הטובה שקיבלתי בזכות הצוות המדהים של אף אוזן וגרון מאיכילוב אני אוכל להגשים חלום ואולי להיות בקרוב מתחת לחופה".

נחירות עוצר נשימה קשיי נשימה קוצר נשימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד