י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה נורא ואיום"

המס על האוכל הכשר שמעורר סערה במרוקו

נשיא הקהילה היהודית במרוקו דורש מבתי המלון במדינה לשלם מס של ארבעה יורו לאדם שבוחר לאכול אוכל כשר. מנהלי בתי המלון נחרדו מהמס החדש: "עשר שנים אנחנו עובדים עם יהודים ופתאום אנחנו צריכים לשלם לסרז' ברדוגו כספים"

המס על האוכל הכשר שמעורר סערה במרוקו
שוק במרוקו צילום: pixabay

מרוקו היא יעד לא מבוטל לתיירים ישראלים זה שנים רבות. רבים באים למדינה המוסלמית לחוות את הנופים והאטרקציות, אחרים באים במטרה להשתטח על קברי צדיקים. הנורמליזציה שחתמה ישראל עם מרוקו רק הגבירה את שטף התיירים מישראל למדינה הצפון אפריקאית. אך כעת, מס חדש שמוטל על מי שמבקש לאכול אוכל כשר בבתי המלון - מעורר סערה וזעם בקרב מנהלי המלונות.

לפי הדיווח אמש (שני) של טליה כהן ב'ערוץ 13', יש מי שמנצל את התיירות הישראלית במרוקו - לגבות מס ייחודי וחדש, מה שצפוי לייקר את הטיולים המיועדים לישראלים ויהודים. לפי הדיווח, סרז' ברדוגו, נשיא הקהילה היהודית במרוקו, מחייב את בתי המלון במדינה לשלם מס ארבעה אירו מדי יום לכל תייר יהודי המעוניין לאכול אוכל כשר.

מנהלי בתי המלון נחרדו מהמס החדש. "זה נורא ואיום. עשר שנים אנחנו עובדים עם יהודים ופתאום אנחנו צריכים לשלם לסרז' ברדוגו כספים. ארבעה יורו לאדם עבור אוכל כשר שאין לנו פרטים עליו. אם בחג הסוכות אנשים לוקחים 10 ימים בבית מלון - הם יצטרכו לשלם 40 יורו נוספים לאדם, בגלל הדרישה החדשה של ברדוגו", צוטט בערוץ 13 מנהל מלון במרוקו.

ברדוגו עצמו לא הגיב לפרסום, ובמשרד החוץ בחרו שלא להתערב בנושא. אנחנו לא מכירים את העניין הזה. זה עניין פנים מרוקאי. אין לנו כוונה להתערב בזה", כך במשרד החוץ.

נורמליזציה מרוקו אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד