ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בוועדה לשירותי דת

יעקב אשר תקף: "אפילו הבריטים הבינו שחייבים רבנות ראשית"

חבר הכנסת אשר תקף בוועדה לשירותי דת את רפורמת הכשרות. לדבריו יוזמי הרפורמה "מחריבים את הרבנות הראשית ופוגעים בכשרות" | צפו

יעקב אשר תקף: "אפילו הבריטים הבינו שחייבים רבנות ראשית"
ח"כ יעקב אשר צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

בשעה זו (שלישי) ממשיכה הוועדה לשירותי דת בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי לקיים הצבעות על אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה על רפורמת הכשרות, כאשר היו גם כמה הסתייגויות של תיקוני נוסח שבקואליציה הסכימו לאשר.

בתוך הדברים תקף ח"כ יעקב אשר את יוזמי הרפורמה ש"מחריבים את הרבנות הראשית ופוגעים בכשרות" כדבריו, "ולא התייעצו בכלל עם רבנים, לא שמעו את מועצת הרבנות הראשית, יושב כאן מנכ"ל הרבנות הראשית בעל כרחו ולא יכול להגיד את האמת, גם אם הוא לא יודה בכך אני יודע את האמת".

אשר אתגר את השר לשירותי דת "חניך המפד"ל", שפועל נגד הרבנות הראשית, "זה מוסד שהוקם לפני 100 שנה, בימי המנדט הבריטי, אפילו הם הבינו שצריך שתהיה רבנות ראשית ושרק רב יכול לקבוע בנושאים הלכתיים, לא אף פוליטרוק כזה או אחר, איך אתם מעזים לגעת בקודש הקדשים של הערכים הכי חשובים ביהדות, בכשרות האוכל?!".

הוא הוסיף ותקף את יוזמת "שלושת הרבנים" כציר עוקף רבנות וטען כי במערכת המשפט לא היו מעזים להציע יוזמה מופרכת שכזו, "תארו לכם שימנו שלושה עורכי דין ויקראו להם 'ועדת השופטים' והם יקבעו מי יישב במעצר, זה נורמלי?".

יעקב אשר שירותי דת רפורמה יוליה מילינובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד