י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עושים עלינו סיבוב"

בקואליציה הגיעו לסיכומים: תקציב הישיבות יקוצץ ב-54 מיליון ש"ח

ימים לפני העברת התקציב, בקואליציה הגיעו היום לסיכומים בנוגע לתקציב המדינה שנפגע מאוד בשנים האחרונות בצל הקיפאון בממשלה והחוסר בתקציב, כשבזמן הזה הישיבות חוו דווקא גידול במספרים. התקציב יעמוד על 1.17 מיליארד ש"ח, קיצוץ של 54 מיליון שקל מ-2019

בקואליציה הגיעו לסיכומים: תקציב הישיבות יקוצץ ב-54 מיליון ש"ח
בחורי ישיבות בחדר אוכל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לקראת העברת התקציב בשבוע הבא, בקואליציה הגיעו לסיכומים גם בנוגע לתקציב הישיבות, תקציב שנפגע בשנים האחרונות מאחר ולא עבר תקציב. בסיכומים נעשה ניסיון להשוות את הסכום לתקציב משנת 2019 שעמד אז בשיא מכל הזמנים.

תקציב הישיבות מבוסס על חלק שנמצא בבסיס תקציב המדינה, והשאר מגיע מכסף קואליציוני או מקופסאות תמיכה חריגות שמשוחררות על ידי הממשלה לעיתים קרובות.

בסיס התקציב קוצץ, מאז שנת 2019, ומאז לא עבר תקציב, והממשלה פעלה על פי תקציב המשכי שמקוצץ בעשרות אחוזים, וכך גם הכסף הקואליציוני הפסיק - בו בזמן שעולם הישיבות דווקא רואה גידול.

היום (שלישי) הודיע יושב ראש ועדת הכנסת חבר הכנסת אורי אורבך (ימינה) כי הוא הגיע לסיכום על הסכום הסופי של תקציב הישיבות לשנת 2021 ולשנת 2022.

על פי הסיכום, תקציב הישיבות יעמוד על סך 1.17 מיליארד שקל, בעוד שבשנת 2019 הוא עמד על סך 1.224 מיליארד, בסך הכול מדובר על קיצוץ של 54 מיליון שקל.

בימינה ובמוסדות הציונות הדתית מציגים את הסיכום כהישג, כך הם טוענים כי מדובר בקיצוץ של 5% בלבד, לטענת גורמים בימינה, "החכים החרדים אמרו לנו לפני כחודש שאם נביא את הסכום שהצלחנו להביא אם יורידו בפנינו את הכובע".

חבר הכנסת משה גפני שריכז במשך שנים את כל נושא תקציב הישיבות, תקף את אורבך, "שלא יספרו לכם סיפורים", אמר גפני והוסיף כי "כל אחד עושה סיבוב על תקציב הישיבות, אבל בסוף יש קיצוץ של 54 מיליון שקלים ביחס לשנים קודמות, לא כולל הגידול הטבעי".

תקציב המדינה תקציב הישיבות ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד