י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי מפלגות השמאל בממשלה

הכרזת גנץ: האו"ם מגנה את ישראל - "מתקפה"

הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, מפרסמת הצהרה שמגנה את מדינת ישראל בעקבות הכרזו של גנץ על עמותות פלסטיניות כארגוני טרור: "ההחלטה של ישראל להצהיר על שש עמותות פלסטיניות כארגוני טרור היא מתקפה על ארגוני זכויות אדם"

הכרזת גנץ: האו"ם מגנה את ישראל - "מתקפה"
מועצת האו"ם צילום: unsplash

הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, קוראת לישראל לבטל את ההחלטה להכריז על ששה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור באופן מיידי. בהודעה נאמר, כי זאת "מתקפה על מי שמגן על זכויות אדם, חופש התאגדות וחופש הביטוי".

מישל בצ'לט, הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, זעמה על החלטת ישראל להכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור ואמרה כי "ההכרזה של ישראל היא התקפה על מגיני זכויות האדם, על חופש ההתארגנות, הדעה החופשית וחופש הביטוי ולכן יש לבטלה באופן מיידי, מדובר בארגונים מכובדים המהווים חלק מקבוצת ארגוני זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים. הארגונים הללו עובדים בשיתוף פעולה עם האו"ם".

היום נפגש נציג האיחוד האירופי נפגש עם נציגי ששת הארגונים, ארגוני 'לך ירושלים' ו'אם תרצו' אמרו בתגובה לפגישה: "חתרנות מדינית וחוצפה קולוניאלית".

נציג האיחוד האירופי נפגש עם נציגים של ששת הארגונים עליהם הכריז שר הביטחון בני גנץ כארגוני טרור, בחשבון הטוויטר הרשמי של האיחוד האירופי 'EU and Palestinians' נכתב: "נציג האיחוד הבהיר כי האיחוד לוקח את הנושא מאוד ברצינות ומבקש הבהרות משותפיו הישראלים. טענות עבר על שימוש לרעה בכספי האיחוד בידי ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים לא הוכחו. נציג האיחוד האירופי שב והבהיר כי האיחוד יעמוד לצד החוק הבינלאומי ויחזק ארגוני חברה אזרחית".

מאור צמח מארגון 'לך ירושלים' ומתן פלג מתנועת 'אם תרצו' מסרו בתגובה: "יתבייש לו האיחוד האירופי. חוץ מלהפוך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לעסק משגשג, בו ארגוני תעמולה וארגוני טרור מרוויחים מן הסכסוך ומתפרנסים ממנו, הוא מעולם לא פעל ועשה דבר להרגעת הרוחות. לחתרנות המדינית והחוצפה הקולוניאלית של האיחוד האירופי אין גבול. אנו מקווים מאד שראש הממשלה נפתלי בנט לא יגלה חולשה ויעמוד איתן ולו פעם אחת נגד ההתערבות הזרה והבלתי נסבלת הזו ושיגבה את שר הבטחון בני גנץ במלוא מובן המילה".

ארגוני טרור בני גנץ גינוי לישראל הודעת גינוי מועצת זכויות האדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד