י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאות הגיעו לכנס אור ירוק לנהגים צעירים

מאות נהגים צעירים השתתפו בכנס השנתי של עמותת 'אור ירוק', וזכו ליהנות מהרצאות מרתקות, סרט סינמה דרייב ייחודי ופעילויות קבוצתיות

מאות הגיעו לכנס אור ירוק לנהגים צעירים

בשבוע שעבר נערך הכנס השנתי של עמותת אור ירוק לנהגים צעירים, בהשתתפות כ- 300 מקבלי מלגות של אור ירוק ומתנדבים מטעם העמותה. הכנס החגיגי נערך בבית דני בתל אביב ועסק בנושאים שונים שכולם קשורים לנהיגת צעירים.

את האירוע פתח תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי, שהרצה על הסיכונים שמרחפים מעל הנהגים הצעירים.

לאחר ההרצאה המרתקת, הקרינו את סרט הסינמה דרייב של אור ירוק, שנוצר במיוחד לבני נוער. זהו סרט המוקרן בטכנולוגיית תלת מימד ומספר על שלושה בני נוער שהיו מעורבים בתאונת דרכים בגלל השילוב הקטלני – אלכוהול ונהיגה. הסרט מראה ממש כיצד האלכוהול משפיע על שיקול הדעת והחשיבה והמטרה שלו היא לגרום לבני הנוער להבין מה באמת כל כך מסוכן בשתייה ונהיגה.

כמו כן, נערכו פעילויות קבוצתיות כמו קארטינג אלכוהול, הממחיש את יכולת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. בפעילות זו, המשתתפים נוסעים במכונית קארטינג כאשר הם חובשים משקפי אלכוהול – משקפיים מיוחדים המדמים את יכולת הראייה והתפקוד תחת השפעת אלכוהול. כמו כן המתנדבים התרכזו במעגלים בהתאם לסוג ההתנדבות שלהם והחליפו חוויות ורשמים מהשנה החולפת וכן טיפים לשיפור הפעילויות בשנה הבאה.

בנוסף, הוענקו תעודות הצטיינות והערכה ל- 20 מתנדבי אור ירוק, שמבצעים את התנדבותם באופן יוצא דופן וראוי לציון.

בשנת 2012, נהרגו בתאונות דרכים 43 צעירים (15-24) מתוך סך ההרוגים בתאונות דרכים בישראל. אחת התכניות בעמותת אור ירוק שמתמודדת עם היפגעות צעירים היא תכנית "אור ירוק לחיים", המעניקה הכשרת בטיחות בדרכים לנהגים צעירים בתקופת הליווי, בביתם, בליווי ההורים ובחינם.

עמותת אור ירוק: "רבים מהצעירים הנפגעים בתאונות דרכים הינם נהגים חדשים. אנו בעמותת אור ירוק מסייעים להם לאתר את הסכנות שבכביש ולמנוע מהם להגיע למצבים מסוכנים העלולים להסתיים בתאונת דרכים".





פעילות נהגים צעירים אור ירוק כנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד