י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שר הביטחון: יש פתרון למענק המילואימניקים

שר הביטחון הודיע: יקצה 60 מיליון שקלים עבור חיילי המילואים • קודם לכן, אמר נפתלי בנט: "במקום שננשק למילואימניקים את הרגליים, משחקים עם המענקים שלהם"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

פתרון למשבר המענק לחיילי המילואים: לאחר שאתמול פורסם כי היעדר תקציבי יביא לכך שהמענק לחיילי המילואים יקטן, היום הודיע שר הביטחון כי יקצה 60 מיליון שקלים מתקציב הביטחון על מנת לוודא שהמילואימניקים יקבלו את הסכום שנקבע.

"היום הנחיתי, בתיאום עם הרמטכ"ל, להעביר סכום של 60 מיליון שקלים מתקציב הביטחון על מנת להשלים את הפער שנוצר במענק השנתי לחיילי המילואים, אשר שירתו במהלך שנת 2012 מספר משמעותי של ימי מילואים", כתב השר משה (בוגי) יעלון בעמוד הפייסבוק שלו. "הפער השנה נבע מהגיוס הרחב למבצע 'עמוד ענן', ולכן נדרשה מצידנו הקצאת תקציב הנדרש כדי לא לפגוע בחיילי המילואים", הוסיף.
מוקם יותר היום הורה יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ניסן סלומיאנסקי, להקפיא עד להודעה חדשה כל העברה תקציבית למשרד הביטחון, בתגובה להחלטה לקצץ במענקים שאמורים לקבל משרתי המילואים. ההחלטה על הקיצוץ התקבלה בעקבות הגיוס הנרחב של אנשי מילואים במבצע עמוד ענן וחלוקת התקציב שהוקצה למענקים אלה בקרב מספר גדול יותר של חיילים.

כבר אתמול פנה בנט לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול למען העלאת הסוגיה לדיון דחוף בממשלה. "לא אסכים לכך שיפגעו במילואימניקים שלחמו בעמוד ענן. התייצבות של חיילי מילואים למען הגנה על הבית מצריכה לתת להם תוספת ובטח לא לגרוע מהם. אדרוש מהממשלה למצוא תקציב לטובת העניין ולא - אפעל בעצמי כדי להשיגו", כתב בנט לנתניהו.

בשיחה שקיים היום עם סלומיאנסקי אמר בנט: "by hook or by crook, חיילי המילואים יקבלו כל אגורה. אנשים מתנתקים מהבית, מהמשפחה שלהם, ממקום העבודה, מהמבחנים בלימודים והעסקים שלהם קורסים. במקום שהמדינה תנשק להם את הרגליים, עוד משחקים עם המענקים שלהם. זה עושק כבשת הרש. לא נסכים לכך".

סלומאינסקי הודיע היום כי בתחילת השבוע יכנס את ועדת הכספים לדיון דחוף בסערת התשלומים לחיילי המילואים.

לרשות מערכת הביטחון עומד תקציב של כ-300 מיליון שקל למימון תשלום המענקים לחיילי המילואים, לפי מספר ימי המילואים שעשו. כך, חייל ששירת 25 יום במילואים ואמור לקבל כ-3,700 שקל, יקבל בעקבות הקיצוץ כ-2,600 שקל בלבד. ההסבר לקיצוץ הוא הגיוס הנרחב, של כ-60 אלף חיילי מילואים במסגרת עמוד ענן.

בסביבת בנט אמרו כי בירורים שעשה העלו כי משרד הביטחון מגלגל את האשמה במצב לפתחו של משרד האוצר ולהפך "זאת בעוד שהמבצע תוקצב מעבר לתקציב השוטף של מערכת הביטחון", אמר גורם מקורב.

לפני פיתרון הסוגיה, אמר ח"כ ריבלין על הקיצוץ במענק המילואים: "מדובר בנושא ערכי; ועדת הכספים תדרוש מהמדינה להקצות את הסכום הדרוש". חבר ועדת הכספים, ראובן ריבלין אמר לפני זמן קצר, כי המדינה חייבת להקצות את הסכום הדרוש למענק השנתי של המילואימניקים".

לדבריו, "חיילי המילואים אינם רק נושא כספי, אלא חלק מערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל. כנושא ערכי יש להציב אותו בראש סדר העדיפויות הלאומי, מעל כל נושא סוציו-אקונומי אחר. ועדת הכספים תדרוש מהמדינה לעמוד בערכיה, ולהקצות את הסכום הדרוש
ראובן ריבלין יעלון מילואים מענק פיתרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד