ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת הצבעה

טענות נגד יו"ר הוועדה שמתנהלת בברוטליות

טענות קשות מצד חברי הכנסת מן האופוזיציה נגד יושבת ראש הועדה לענייני דת מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' שלדבריהם מתנהלת בבריונות. "אתם עולים כאן עם D9 על התקנון של הכנסת ועל היועמ"שים שסתמתם להם את הפה. מי שעולה עם D9 על הכנסת זה יתפוצץ לו בפרצוף". אמר ח"כ מרגי

טענות נגד יו"ר הוועדה שמתנהלת בברוטליות
יחצ

הוועדה המיוחדת לענייני דת מכונסת גם בשעה זו ברצף משעות הבוקר המוקדמות כדי להצביע על אלפי הסתייגויות שהוגשו על רפורמת הכשרות, שצפויה לעבור בשעות הקרובות לקראת ההצבעה על חוק ההסדרים במליאת הכנסת.

הבוקר (שלישי) נפתח בסערה כאשר נציג 'הליכוד' שלמה קרעי שהגיש מאות הסתייגות איחר בדקה לדיון, וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' במחטף הסירה את כל ההסתייגויות בטענה כי הח"כ לא נכח בוועדה.

הדיון המשיך בהתנהלות מצידה של מלינובסקי שלא אפשרה לחברי הכנסת לנמק הסתייגויות, תוך שהיא גם בחוסר נימוס נוגסת בסנדוויץ ואוכלת תוך כדי ניהול הישיבה. בשלב מסוים אף ביקשה להוציא את כותב השורות מחדר הוועדה בזמן שעשה את עבודתו העיתונאית.

בשעה האחרונה החליטו נציגי הסיעות החרדיות ונציג הציונות הדתית אבי מעוז לוותר על שלב ההנמקות בהסתייגות כמחאה על התנהלות יושבת ראש הוועדה שקיבלה גיבוי מיושב ראש הכנסת מיקי לוי והייעוץ המשפטי.

חה"כ יעקב אשר תקף: "גם לאחר שהגשנו כולנו הסתייגויות שרובן ככולן מאוד ענייניות, בחרו פה בתהליך כוחני זה. בושה וכלימה תכסה את פניכם. אנחנו פורשים תחת מחאה גדולה. לצערי הרב יו"ר הוועדה, יו"ר הכנסת והייעוץ המשפטי לא מאפשרים לנו לעשות את העבודה הנכונה - אנו דנים פה ברפורמה שנוגעת בנפשם של הרבה מאוד אנשים בכלל ישראל שבשבילם אוכל כשר זה כמו אוויר לנשימה".

ח"כ אבי מעוז מ'הציונות הדתית' אמר: "הייתי בכל הדיונים עד היום ולא ניתן פה זמן לאנשי מקצוע להביע ולהציג את דבריהם. כל ההסתייגויות שלי הן לגופן של דברים- אבל כל רגע יש החלטות שמשתנות. יו"ר הוועדה חוזרת בה מהסכמה תוך כדי כמה פעמים. אנחנו כבר לא יכולים להמשיך להיות פה למשחק. הדורסנות של הקואליציה הגיעה לשיאים. הייעוץ המשפטי מכופף הכל כדי להעמיד בלוליינות את הכנסת עבור מה שהממשלה מבקשת".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס האשים ותקף את מלינובסקי, "אתם עולים כאן עם D9 על התקנון של הכנסת ועל היועמ"שים שסתמתם להם את הפה. מי שעולה עם D9 על הכנסת זה יתפוצץ לו בפרצוף. אני קורא לראשי המפלגות באופוזיציה - אנחנו נאמץ את השיטות והנורמות שלכם, ואם אי פעם יבוא אליי פקיד בתפקידיי ויגיד לי שזה לא במבחן הסבירות, אני אעיף אותו לכל הרוחות. תתביישו לכם, שודדים, גנבים, רמסתם כל מנהל תקין. הדברים האלו לא יישכחו".

במהלך שעות הבוקר נומקו 90 הסתייגויות של חבר הכנסת אורי מקלב, שחלק מהן התקבלו, באופן חריג שלא מוכר שהקואליציה מקבלת הסתייגויות של נציג מהאופוזיציה. בין ההסתייגויות שקיבלה הוועדה והגיש חבר הכנסת מקלב; מתן האפשרות למועצה דתית להעניק כשרות, הסתייגות נוספת מבקשת לאפשר לרב מוסמך להעניק כשרות באמצעות המועצה הדתית המקומית במקום בו אין רב מקומי מכהן.

כן התקבלה הסתייגות הדורשת לבטל את החיוב הדורש מתאגידי הכשרות להציג את רשימת כלל משגיחי הכשרות לאישורו של הממונה במשרד הדתות.

חבר הכנסת אורי מקלב הבהיר עם קבלת הסתייגויותיו כי למקורות שקיבלו את דבריו הרי שאין בכך דבר המעיד על תמיכתו בחוק, "כל פעילותנו בחוק זה אינם אלא להציל מה שניתן מגזילת הכשרות אותה אתם מבצעים פה כרגע" אמר מקלב לחברי הוועדה.

בנאום שנשא במליאת הכנסת קבל הערב ח"כ מקלב על הגבלת זמן הוועדה לשירותי הדת ואמר: "כמו בסדום - קבעו גודל של מיטה וכלם היו צריכים להכנס לאותו המדיה לא יותר ולא פחות".

יוליה מילינובסקי אורי מקלב מתווה הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד