י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברע"מ סותרים את דבריה

עבאס ביקש ושקד נענתה: מע'אר הפכה לעיר

לאחר לחץ שהפעיל מנסור עבאס - איילת שקד הכריזה על היישוב מע'אר, בו מתגורר עבאס, כעיר. לשכת שקד ניסתה לטעון כי "זאת הייתה החלטה ויוזמה, שעליה עבאס רק 'עודכן'" - אך גורמים ברע"ם סתרו את דבריה: "אנחנו עומדים מאחורי הבקשה הזאת"

עבאס ביקש ושקד נענתה: מע'אר הפכה לעיר
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד הכריזה היום (שלישי) על העיר הדרוזית הראשונה בישראל - מע'אר. בפגישה עם ראשי רשויות דרוזיות וצ׳רקסיות בסאג׳ור, הודיעה שקד לראש המועצה, עו"ד פריד גאנם על החלטתה. כך דיווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, יו"ר רע"מ מנסור עבאס, תושב המקום, הפעיל לחץ על שרת הפנים שקד להכריז על היישוב כעיר.

בעוד לשכת שקד הגיבה לדיווח וטענה כי "זאת הייתה החלטה ויוזמה שעליה עבאס 'עודכן'" - גורמים ברע"מ שצוטטו בדיווח אמרו: "אנחנו עומדים מאחורי הבקשה הזאת".

עוד דווח כי במפלגת רע"מ מבקשים גם שיכריזו בקרוב באופן דומה, על יישובים נוספים כערים.

היישוב מע'אר מונה כיום כ-24,000 תושבים, ועל פי התוכניות המאושרות העיר צפויה למנות בשנים הקרובות כ-30 אלף תושבים.

בהמלצות הוועדה הגיאוגרפית גליל מערבי, נכתב כי הרשות המקומית מע'אר קידמה והטמיעה תהליכים תכנוניים, כלכליים, ופנים ארגוניים שאפשרו לה לעמוד בדרישות משרד הפנים לשינוי מעמדה המוניציפאלי ממועצה מקומית לעיר.

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה במעמד ההכרזה כי לתפיסתה כל רשות שתוכיח עצמה בפיתוח, בייעול תהליכים ארגוניים, בצמיחה כלכלית ובהגדלת ההכנסות העצמיות תקבל סיוע בגדילה וביצירת יכולות חדשות. "מע'אר הוכיחה את עצמה והיא ראויה להתקדם ולהיות עיר חשובה בישראל. זוהי עוד הוכחה לקשר האמיץ והחזק בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי. השותפות הזו באה לידי ביטוי לא רק בביטחון אלא גם בחיים האזרחים".

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים לשעבר אריה מכלוף דרעי בירך ואמר: "אני שמח על ההחלטה לאמץ את המלצות הוועדה שהקמתי כשר הפנים לשנות את מעמדה המוניציפאלי של מע'אר ממועצה מקומית לעיר, ובכך הפכה מע'אר לעיר הדרוזית הראשונה בישראל".

מנסור עבאס איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד