י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תיק 5,000?

מס הטלפונים הכשרים: מאות מיליונים לבזק - מכה קשה לחרדים

300 מיליון ש"ח תחסוך בזק בשנה על חשבון חברות הסלולר אם תיכנס לתוקפה רפורמת ביטול דמי הקישוריות שמוביל שר התקשורת יועז הנדל. את המחיר ישלם הצרכן החרדי שיאלץ לממן את המערכות הטלפוניות המהוות אלטרנטיבה לאינטרנט. מס הטלפונים הכשרים

מס הטלפונים הכשרים: מאות מיליונים לבזק - מכה קשה לחרדים
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

בזמן שתיק 4,000 מתנהל בהיכל בית המשפט המחוזי בירושלים, צפויה חברת בזק, העומדת במרכז הדיונים לזכות בהטבה רגולטורית אדירה בשווי של כמעט 300 מיליון ש"ח בשנה, שתבוא ברובה על חשבון הצרכן החרדי שישלם מכיסו על ההפסד של חברות הסלולר, אלא אם ירשם שינוי של ממש בעמדת משרד התקשורת בימים הקרובים.

המדובר הוא ברפורמת ביטול דמי הקישוריות שמוביל שר התקשורת יועז הנדל במטרה להפחית את השימוש שעושה המגזר החרדי בטלפונים הכשרים כחלופה לאינטרנט. כיום מעבירה חברת בזק 300 מיליון ש"ח לחברות הסלולר במסגרת דמי הקישוריות, ביטולם יהווה מכה אנושה לחברות שגם כך עומדות על סף הרווחיות וכנגד חלקן החלו הליכים של חדלות פרעון והם יגלגלו את ההוצאה על כתפי הצרכנים החרדיים.

את ביטול דמי הקישוריות יראה כל מחזיק טלפון כשר בחשבון הבנק עם ייקור חבילות הדקות עד כדי אישור של משרד התקשורת, שמבין לאלו הפסדים הוא מוביל את חברות הסלולר, לחייב את הצרכן על דקות של שיחות נכנסות, צעד חסר תקדים שייקר משמעותית את הסעיף הסלולרי בכל בית חרדי.

מעבר לעליית המחירים, אותם כבר אפשר לכנות מס הטלפונים הכשרים, גם שירותי התוכן הטלפוניים יספגו מכה קשה מאחר ולמפעילים לא יהיה משתלם להמשיך ולהחזיק את המערכות, כך יאבד המגזר את התשתית הבסיסית שאפשרה לו להמשיך ולחיות בתוך הקדמה הטכנולוגית תוך התנזרות מפגעי הטכנולוגיה. קהילה או מוסד שירצו להמשיך להחזיק את המרחב הקולי יאלצו לשלם סכומים ניכרים שיתווספו לעליית המחירים ויביאו לשינוי ניכר במפת ההוצאה הביתית על טלפוניה וסלולר.

מקורות המתמצאים בתחום טוענים כי מדובר במהלך הרסני שקשה לאמוד את השלכותיו על כלל הציבור החרדי, גם בהיעדר פתרונות נאותים לאינטרנט וגם בייקור התעריפים והעלות של המערכות הטלפוניות, שישנו את מפת הסלולר החרדית ויגרמו לנזקים בלתי הפיכים, הם מוסיפים ופונים לשר התקשורת יועז הנדל שיבחן לעומק את משמעות המהלך וימנע מצעדים בלתי הפיכים שיביאו לפגיעה אנושה במאות אלפי מחזיקי הסלולרי הכשר.

בזק יועז הנדל דמי קישורית טלפונים כשרים המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד