ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סקר חדש

שליש מן הסטודנטים היהודים חוו אנטישמיות בקמפוס בשנה החולפת

אנטישמיות היא איום נוכח בקמפוסים בארה"ב - כך לפי מחקר חדש ומייצג ברמה הלאומית של הליגה נגד השמצה וארגון הלל העולמי. "הדרך הטובה ביותר למנוע ולמתן את האנטישמיות בקמפוס היא לבנות קהילות יהודיות מעורבות וחזקות בכל מקום". כך אדם להמן מנכ"ל ונשיא הארגון

שליש מן הסטודנטים היהודים חוו אנטישמיות בקמפוס בשנה החולפת
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

סקר חדש שנערך עבור ארגון הלל העולמי והליגה נגד השמצה מצא כי אנטישמיות היא איום נוכח, האורב לסטודנטים היהודים בקמפוסים בארה"ב, וכי אחד מכל שלושה חווה באופן אישי שנאה אנטישמית שכוונה כלפיו בשנה האקדמית החולפת. בסקר, שממצאיו מייצגים ברמה הלאומית, נמצא כי מרבית הסטודנטים שחוו פעילות אנטישמית בקמפוס לא דיווחו על כך, מה שמעיד ככל הנראה על כך שתדירות התקריות בקמפוסים גבוהה ממה שנטו לחשוב עד כה.

"הסקר מבהיר מדוע אנטישמיות ושנאה גורמים לדאגה הולכת וגוברת בקרב סטודנטים יהודים ומן הראוי שיזכה לתשומת לב ממשית מצד מנהיגי האוניברסיטאות ברחבי ארה"ב", אמר אדם להמן, מנכ"ל ונשיא ארגון הלל העולמי. "ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של עבודתנו בהלל מול הדרג המנהל של האוניברסיטאות. מטרת עבודה זו היא לטפל באקלים החברתי שבו לומדים הסטודנטים היהודים בקמפוסים, ולוודא כי כלל הסטודנטים יכולים לחיות וללמוד בסביבה בטוחה ומקבלת".

"סטודנטים יהודים מוצאים את עצמם ניצבים מול אנטישמיות ושנאה בקמפוסים יותר ממה שחשבנו בעבר", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "עלינו לוודא כי כל סטודנט יהודי חש בטוח דיו כדי להביע את ערכיו היהודיים ואת עצמו כאדם - כאשר הוא בכיתה, במבני המעונות או בכל היבט של חיי הקמפוס".

בסקר נמצא כי 32 אחוזים מן הסטודנטים היהודים חוו אנטישמיות שכוונה כלפיהם וכי 79 אחוזים מן הסטודנטים הללו דיווחו שהדבר אירע יותר מפעם אחת בשנת הלימודים החולפת. התקריות הנפוצות ביותר היו הערות פוגעניות ברשת או פנים אל פנים ונזק או השחתת רכוש. בנוסף לכך, 31 אחוזים מכלל הסטודנטים היהודים היו עדים לפעילות אנטישמית בקמפוס שלא כוונה אליהם באופן אישי.

הסטודנטים היהודים שרואיינו בסקר הביעו דאגה באשר לאנטישמיות שמקורה בשמאל הפוליטי, במרכז ובימין. חמישה עשר אחוזים מתלמידי המכללות היהודים דיווחו כי הרגישו צורך להסתיר את זהותם היהודית מאחרים בקמפוס ו-12 אחוזים ציינו כי הם הואשמו באופן אישי במעשיה של מדינת ישראל, בהיותם יהודים.

הסטודנטים היהודים שרואיינו בסקר הביעו דאגה באשר לאנטישמיות שמקורה בשמאל הפוליטי, במרכז ובימין. חמישה עשר אחוזים מתלמידי המכללות היהודים דיווחו כי הרגישו צורך להסתיר את זהותם היהודית מאחרים בקמפוס ו-12 אחוזים ציינו כי הם הואשמו באופן אישי במעשיה של מדינת ישראל, בהיותם יהודים.

מרבית הסטודנטים (71 אחוזים) ציינו כי הם חשים בטוחים כיהודים בקמפוס ו-67 אחוזים ציינו כי הקמפוס שבו הם לומדים תומך ומקבל בברכה סטודנטים יהודים. מבין הסטודנטים שחוו אנטישמיות, רק 51 אחוזים ציינו כי הם חשים בטוחים ו-50 אחוזים ציינו כי הקמפוס שלהם תומך ומקבל בברכה סטודנטים יהודים. בסקר נמצא בנוסף כי השתתפות בחיים היהודים בקמפוס קשורה לתחושת הביטחון של הסטודנטים.

"ידוע לנו כי הדרך הטובה ביותר למנוע ולמתן את האנטישמיות בקמפוס היא לבנות קהילות יהודיות מעורבות וחזקות בכל מקום, כך שסטודנטים יהודים ידעו שיש להם מקום בטוח ולספק להם את הכלים והמשאבים להתמודד עם שנאה במידה שיחוו אותה", אמר להמן.

לפי ממצאי הסקר, מרבית הסטודנטים שחוו אנטישמיות לא דיווחו על כך. אחוזי הדיווח גבוהים יותר כאשר מדובר באלימות או איומים באלימות, אך רק 37 אחוזים מהסטודנטים דיווחו על נזק לרכוש, השחתה ומעשי ונדליזם. בנוסף, רק 24 אחוזים דיווחו על הערות וקללות ברשת ו-23 אחוזים עשו כן כשהתקריות אירעו פנים אל פנים.

הסקר נערך ע"י College Pulse, חברת סקרים ואנליטיקה שמתמקדת בתובנות הקשורות לחיים הסטודנטיאליים. הוא נערך אונליין בין התאריכים 7 ליולי ו-21 לאוגוסט 2021 והוא כלל 756 סטודנטים לתואר ראשון שזיהו את עצמם כיהודים ורשומים כעת ל-270 מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארה"ב. טעות הדגימה בסקר עומדת על +/- 4 אחוזים.

סקר גל אנטישמיות בתי ספר סטודנטים יהודיים הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד