י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יום השנה למותו

מאמר הוקרה בעיתון לבכיר נאצי מעורר זעם

אחד העיתונים הגדולים בצ'ילה פרסם מאמר הוקרה לבכיר נאצי, ועורר זעם מצד פוליטיקאים והקהילה היהודית

מאמר הוקרה בעיתון לבכיר נאצי מעורר זעם
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מאמר בעיתונות הצ'יליאנית שתוזמן ליום השנה ה-75 למותו של הרמן גרינג, נאצי מתועב, ודמה להספד, כלל פרטים על נעוריו של המנהיג הנאצי, הקריירה הצבאית ויחסיו הקרובים להיטלר, מלווה בתמונות שונות.

העיתון שפירסם את המאמר הוא 'אל מרקוריו', בעל נטייה פוליטית שמרנית, וידוע כעיתון החזק של צ'ילה. פוליטיקאים רבים מתחו ביקורת על המאמר.

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של הקהילה היהודית של צ'ילה נאמר. "הקהילה היהודית של צ'ילה דוחה ומגנה את הפרסום באל מרקוריו ב-24/10/21, עם התנצלות על הנאציזם על ידי פרסום על דפיה מחווה ליוצר הגסטפו 75 שנים לאחר מותו. באירופה הפרסום הזה יהיה פשע, לא מקובל", התגובה מתייחסת למדינות שהוציאו מחוץ לחוק כל איזכור חיובי לנאצים.

שגרירות גרמניה בסנטיאגו שבצ'ילה "לא נהוג שהשגרירות מגיבה על מאמרים בעיתונים, אנחנו רק רוצים להבהיר היטב, הדמות הזו, ה. גרינג, ביצעה פשעים נגד האנושות והייתה אחד מעמודי התווך של המשטר הנאצי".

גרינג היה אחד הקצינים הבכירים ביותר של היטלר, ועזר בהקמת כוח המשטרה החשאית, הגסטפו. ב-1936, ניתנו לו סמכויות רחבות, כולל הסמכות להחרים רכוש יהודי. הוא הרוויח באופן אישי מאמנות שנבזזה. במשפטי נירנברג בשנת 1946, גרינג נמצא אשם בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. הוא נידון למוות בתלייה אך התאבד שעות לפני ביצועה על ידי בליעת רעל ציאניד.

צ'ילה נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד