י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאחורי הקלעים

נחל שורק: שי רייכנר מועמד החרדים ובנט ניצח בבחירות

בבחירות שנערכו אתמול לראשות המועצה אזורית נחל שורק, המאגדת תחתיה מושבים חרדים בדרום כדוגמת יסודות ובית חלקיה, נבחר המועמד שי רייכנר שנתמך על ידי החרדים ו'דגל התורה' וזכה גם לתמיכתו של ראש הממשלה בנט. 'בחדרי חרדים' על הבחירות והתוצאות הסופיות

נחל שורק: שי רייכנר מועמד החרדים ובנט ניצח בבחירות
רייכנר מקבל את ברכת הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

בתום בחירות סוערות שאולי לא היו בפוקוס התקשורתי אך הסעירו את היישובים הדרומיים, שי רייכנר נבחר לראש המועצה האזורית נחל שורק שתחת חסותה נמצאים המושבים החרדים, יסודות בית חלקיה ועוד. המונים למעלה מאלף מצביעים חרדים.

הבחירות נקבעו בעקבות התפטרותו של אלי אסקוזידו, ראש המועצה הקודם שכיהן במקום במשך שנים רבות, בעקבות מינויו למנכ"ל רשות העתיקות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רייכנר היה מועמד שנתמך בסופו של דבר על ידי החרדים ובראשם מפלגת 'דגל התורה', למרות שנתמך גם על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט והשרה אילת שקד לעומת מועמדים אחרים שקיבלו את תמיכת נתניהו, אבל גורמים בדגל התורה אומרים כי הם הסתכלו לגופו של מועמד ולא במי שתומך בו. 

רייכנר קיבל את ברכתם של גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, יו"ר דגל התורה ח"כ גפני שוחח אמש עם רייכנר לאחר היבחרו ואמר לו כי מאחל שיהיה לו סייעתא דשמיא באתגרים הרבים העומדים לפתחו. רייכנר ביקש להודות לגפני על תמיכת 'דגל התורה' במועמדותו שהביאה לבחירתו.

כך גם במושב בית חלקיה עצמו הייתה התגייסות של התושבים החרדים וכן של רב המקום הגר"ש פולק. 

שי רייכנר נבחר לראשות המועצה לאחר שקיבל 1,657 מהקולות שהם 40.9% מהקולות הכשרים. אחוז הצבעה הכולל בבחירות עמד באותו היום על 75.5% שהם 4,063 מצביעים מכלל 5,384 בעלי זכות הבחירה במועצה האזורית.

ההצבעה התקיימה במהלך היום ב- 11 קלפיות שהוצבו ביישובי המועצה האזורית וכן ב- 2 קלפיות שיועדו למאומתים לקורונה ולמבודדים. במשרד הפנים ציינו כי יום הבחירות התנהל באופן תקין וללא אירועים מיוחדים.

תוצאות יתר המתמודדים: 1. דוד גבריאל אביכזר קיבל 584 קולות שהם 14.4%. 2. רמי ברדוגו קיבל 262 קולות שהם 6.5%. 3. עוזיאל בריח קיבל 631 קולות שהם 15.6%. 4. גיל שמעון גבעתי קיבל 914 קולות שהם 22.6% ובאם הציבור החרדי היה תומך בו היה עולה לסיבוב שני. 

שרת הפנים איילת שקד ומנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש בירכו את רייכנר על בחירתו ואיחלו לו הצלחה רבה בתפקידו.

נחל שורק אלי אסקוזידו דגל התורה שי רייכנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד