י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התרגיל בוועדה

הח"כים הגישו אלפי הסתייגויות והביאו הישג לתקציב הישיבות

ועדת הכספים אישרה לפנות בוקר את החלק המספרי בתקציבי המדינה לשנים 2022-2021. בתוך מסגרות התקציב, אושרו מאות מיליוני שקלים כתוספות לכספים הקואליציוניים | חברי האופוזיציה הצליחו להכניס כספים לישיבות למסגרת התקציב ותקפו את הצביעות של חברי הממשלה

הח"כים הגישו אלפי הסתייגויות והביאו הישג לתקציב הישיבות
בחורי ישיבות ואברכים צילום: שוקי לרר

ועדת הכספים אישרה הלילה שבין שלישי לרביעי את החלק המספרי של תקציב המדינה לשנת 2021 ו2022, כשבתוך מסגרות התקציב, אושרו תוספות לכספים הקואליציוניים לשנת 2021 תוספות בסך כ-326 מיליון ₪, ולשנת 2022 תוספות בסך כ-400 מיליון ₪.

בין סעיפי התקציב ניתן היה למצוא כסף שדרשו המפלגות השונות, כך תקציב של 6 מיליון שקל לטיפול בחתולי רחוב, לדרישת 'העבודה' אושרו 2 מיליון שקל לתמיכת רבנים שאינם אורתודוקסים שיעברו באופן תמוה דרך משרד התרבות ועוד שלל תקציבים.

במהלך הדיון אתמול בערב תקפו חברי האופוזיציה את הממשלה, וטענו שהם עצמם צעקו בעבר כי הכספים הקואליציוניים אינם חוקיים ויש להפסיק את הנוהג הזה, חבר הכנסת גפני אף ציטט מדברי ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שביקש לחוקק חוק נגד העברות הכספים הקואליציוניים.

"הכסף הקואליציוני הוא של אזרחי המדינה, הפוליטיקאים מתבקשים להסיר את ידם מכספי מדינת ישראל", אמר בזמנו יאיר לפיד, וגפני תקף, "בוועדת הכספים אני רואה פתאום עשרות מיליונים, כסף קואליציוני שמחולקים לחברי הכנסת של יש עתיד ואחרים. צביעות במיטבה".

על התקציב לחתולים אמר גפני "אתם צבועים! למה תקפתם אותנו כשדאגנו לדברים האידיאולוגים שלנו, רק לכם מותר לדאוג לחתולי הרחוב ב-12 מיליון שקל? למה לילדים החרדים אתם לא דואגים? תדאגו להם לפחות כמו לחתולי הרחוב. צבועים. נמאסתם".

במהלך הערב הגיש חבר הכנסת ינון אזולאי 22,270 הסתייגויות, כאלה שהוכנו מבעוד מועד על ידי צוות לשכתו, עו"ד גיל גולן ואחרים במשך שבועות ארוכים. אליו הצטרף גם חבר הכנסת אחמד טיבי שהגיש 11,000 הסתייגויות מה שאיים על העברת התקציב.

לבסוף, בעקבות הגשת ההסתייגויות הצליחו חברי האופוזיציה מש״ס, יהדות התורה והציונות הדתית להביא להישג, כך שהתקציב שנקבע אתמול עבור תקציב הישיבות יכנס כולו לבסיס התקציב לשנתיים של התקציב.

המשמעות היא שלא יהיו עיכובים בהעברת התקציב שנקבע בהשלמות וברזרבות שבדרך כלל מתעכבים עד לאישור משפטי ועד לקביעת קריטריונים, כך שלראשונה כל תקציב הישיבות (שאמנם קוצץ ב 54 מיליון שקל) יהיה בבסיס התקציב.

תקציב המדינה ישיבות ינון אזולאי משה גפני אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד