י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כדי שלא יצא שכרם בהפסדם"

הבחורים מציינים שש שנים ל"סדר החלבי"

בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק מציינים שש שנים להקמת סדר שש שעות בלילות השבת בימות החורף המכונה 'סדר חלבי'. ראש הישיבה הורה לבחורים כי החובה היא גם להגיע לפילה ולקרוא קריאת שמע בזמן כדי "שלא יצא שכרו בהפסדו"

הבחורים מציינים שש שנים ל"סדר החלבי"
פתיחת זמן אלול בישיבת קרית מלך צילום: שוקי לרר

בשבת הקרובה פרשת חיי שרה יציינו בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק. שש שנים להקמת 'סדר שש שעות' בליל שבת בימות החורף.

מדובר בסדר שהוקם על ידי קבוצת בחורים בתמיכתו ועידודו של ראש הישיבה הגאון רבי יעקב קרפ. שתמך רבות בהקמת סדר זה לעילוי נשמתו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל.

הסדר 'שש שעות' בליל שבת מכונה בשם "סדר חלבי", בגלל האפשרות לאכול מוצרי חלב לאחר שעברו שש שעות מסעודת ליל שבת. סדר לימוד זה ניתן במטרה לתת חשק ולדרבן את כלל הבחורים ללמוד שש שעות ברציפות. דבר המביא להתעלות עצומה.

על אף שבכל ליל שבת קיים יצר הרע ללכת לישון מיד לאחר הסעודה אומר אחד הבחורים "סדר חלבי מזרים מרץ מחודש בבחורים ומדרבן אותם לעסוק בתורה תוך כדי חזרה על הנלמד באותו שבוע".

מיד לאחר הסדר, בסביבות השעה 01:30 בלילה מוגש בחדר האוכל בישיבה 'עונג שבת' חלבי כיד המלך, כיבוד עשיר שנתרם על ידי נדיבי עם.

קבוצת הבחורים היוזמים את הסדר נכנסו לראש הישיבה הגאון רבי יעקב קרפ שתמך ועודד את הקמת הסדר. הבחורים שאלו את ראש הישיבה על חובת הבחורים להתאמץ לקום לתפילת שחרית בישיבה אחר שנשארים ללמוד שש שעות בסדר חלבי בליל שבת. ראש הישיבה אמר בנחרצות שוודאי שעל הבחורים להגיע בבוקר לתפילה בישיבה כדי להספיק זמן תפילה וקריאת שמע. כדי שלא יצא שכרם בהפסדם.

ואכן מספר אחד הבחורים שבכל שש שנים האחרונות. מאז הוקם הסדר חלבי בישיבה. באמת ניתן לראות שהבחורים עומדים בזמנים וכלל לא ניתן להבחין כי הם אחרי סדר לילי ארוך של לימוד. שעושים כהוראתו של ראש הישיבה בתפילת שחרית.

 

קרית מלך ליל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד