י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חדש בישראל: בית קפה ראשון המיועד לנשים בלבד

ניצה ואמיר הלוי, זוג חוזרים בתשובה מחסידות חב"ד, פתחו בעפולה את הקפה הראשון מסוגו בארץ: מיועד לנשים בלבד • "המקום משלב פעילות העשרה יהודית עם חוגי יצירה לילדים"

חדש בישראל: בית קפה ראשון המיועד לנשים בלבד

'קפה מדרש - אתחלתא' הממוקם ברחוב משה שרת בעפולה, אחד הרחובות המרכזיים בעפולה, הוא בית קפה ראשון בישראל המיועד לנשים בלבד.

בית הקפה הוקם לפני שלושה חודשים במדרשה לנשים, הכוללת גם מרכז העשרה רוחני לגיל הרך.

את המקום הקימו אמיר הלוי, בן 30, ורעייתו ניצה, בת 32, זוג חוזרים בתשובה מחסידות חב"ד. שניהם באים במקור מבתים חילוניים. בתום השירות הצבאי נסעו ללימודים במילאנו שבאיטליה, ושם הכירו. בחלוף שלוש שנים של היכרות וחזרה בתשובה הם שבו לישראל, נישאו - ונולדו להם שלוש בנות.

"חיפשנו מקום להקים בו את המרכז שלנו", סיפרו ניצה ואמיר ל'ישראל היום', המביא את סיפורם. "ליד הבית שלנו ראינו ילדים בני 13-10 שמילאו טופסי ווינר בפתחה של חורבה מוזנחת ששימשה מרכז הימורים. אחרי כמה ימים המקום נסגר - ומייד שכרנו אותו".

בסיוע רבים מתושבי עפולה ובעלי עסקים שיפצו השניים את המקום, צבעו אותו מחדש והכניסו לתוכו את הציוד הנדרש לבית קפה. "הרעיון שמאחורי המיזם שלנו הוא מקום לבילוי ולמנוחה באווירה נעימה לכל אישה המבקשת ליהנות מזמן איכות עם חברות", הם מספרים, "המקום משלב פעילות העשרה יהודית עם חוגי יצירה לילדים, סדנאות בישול ובריאות, הכנה ללידה, מושגים ביהדות, והכל - בדגש על העצמה נשית. כמובן, יש גברים שמעוניינים לבלות בבית הקפה שלנו, אבל בינתיים הדבר אינו אפשרי".

בית הקפה הייחודי, שפועל כמוסד ללא מטרות רווח בחסות עמותת אהבת ישראל, פתוח בכל יום מהשעה 16:00. הוא פתוח אף בשבתות, אך לא במתכונת של בית קפה, אלא כמקום מפגש.
בית קפה מדרשה עפולה נשים חזרה בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד