כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נתוני התחלואה

לראשונה: ישראל תכיר בחיסון ה'ספוטניק'

כבכל בוקר משרד הבריאות מעדכן את נתוני התחלואה מנגיף קורונה בישראל |  עלייה בנפטר אחד ר"ל, מספר המאומתים היומי - נבלם | מחווה לפוטין: בכירי מערכת הבריאות מאשרים כי מחוסנים בחיסון הרוסי יוכרו בישראל בכפוף לבדיקה סרולוגית 

לראשונה: ישראל תכיר בחיסון ה'ספוטניק'
מבצע חיסונים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משרד הבריאות מעדכן היום (רביעי) על עלייה בנפטר מהעדכון אתמול בבוקר, כאשר מנין הקורבנות הכללי מפרוץ המגפה עומד על - 8,063.

מספר המאומתים היומי - נבלם: עם 727 מאומתים חדשים, מתוך כ-86,306 בדיקות קורונה שנערכו אתמול.

מספר החולים על פי מגזרים:
המגזר הכללי - 310 = 54% מהתחלואה
המגזר הערבי - 231 = 30% מהתחלואה
המגזר החרדי - 120 = 14% מהתחלואה

הצבע היומי בערים החרדיות בארץ:
ירוקות - ירושלים, בני ברק, ביתר עילית, רכסים, בית שמש, עמנואל תפרח וכםר חב"ד.
צהובות - אלעד וקרית יערים.
כתומה - מודיעין עילית.

הירידה במנין החולים קשה ממשיכה במלואה: עם ירידה של 12 במהלך היממה האחרונה. כשנותרו -249. ירידה ב-2 מונשמים במהלך היממה, כשמנין המונשמים עומד על - 137.

במקביל, מספר המתחסנים היומי: אתמול התחסנו במנת "הבוסטר" - 8,277. במנה השנייה - 1,852. ובמנה הראשונה - 2,138.

בסך הכול מספר המתחסנים המצטבר במנת "הבוסטר" (השלישית) עומד על -3,924,163. את המנה השנייה קיבלו -5,720,398 איש. ואת המנה הראשונה -6,224,851 בני אדם.

בתוך כך, דיווחו הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל כי ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול במהלך דיון פנימי כי החל מ-15.11 בעוד כמעט שלושה שבועות, ישראל תכיר בחיסון הספוטניק בכפוף לבדיקה סרולוגית. 

בנוסף, גם ממונה הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא התייחס לנושא ואמר בגלי צה"ל: "נדרוש בדיקה סרולוגית למחוסנים בספוטניק שיגיעו ארצה. הבדיקה תיתן אינדיקציה שהאדם מחוסן, וזה לא יישאר ברמת ההצהרה. זו פשרה שתאפשר לישראלים ממוצא רוסי לשמור על קשרים עם ברית המועצות". 

גם הפרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס להחלטה להכיר בחיסון הספוטניק ולהכניס את המחוסנים בו ללא בידוד ואמר: "זה החיסון היחיד שנכיר בו כפוף לבדיקה סרולוגית. תמכנו בכך, נערך דיון ארוך בעניין. נכון שיש דעות שונות - אבל מצאנו מתווה שיבחן בעזרת בדיקה סרולוגית שהאדם שנכנס ארצה מחוסן". 

קורונה ספוטניק 5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד