כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מצוקת הדיור

פרוש דורש ועדת חקירה - בש"ס מבקרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הציג בשבוע שעבר את דו"ח המבקר השנתי ובו פרק משמעותי בנושא 'משבר הדיור במגזר החרדי' | חה"כ מאיר פרוש דרש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פתרונות הדיור ובשס הגיבו בחשש ובביקורת

פרוש דורש ועדת חקירה - בש"ס מבקרים
ח"כ מאיר פרוש צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשבוע שעבר פרסם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן את דו"ח המבקר השנתי ובו פרק משמעותי בנושא 'משבר הדיור במגזר החרדי' על כך שהממשלה לא עומדת ביעדי שיווק הדירות שהציבה לעצמה, ומזה שנים לא הוקם עיר או שכונה חרדית חדשה.

מצוקת הדיור במגזר החרדית מוכרת היטב לכולם, במשך השנים שעברו הנושא היה על שולחן הנציגים החרדים בכנסת, אך הבירוקרטיה עיכבה את הביצוע, גם אחרי שלאורך השנים כיהנו בתפקיד שרי הבינוי והשיכון שרים חרדים, אריאל אטיאס ולתקופה קצרה יעקב ליצמן.

בעקבות דו"ח המבקר, הכנסת צפויה להצביע היום (רביעי) על הצעה שהגיש חבר הכנסת מאיר פרוש (שהוא עצמו כיהן בעבר כסגן שר במשרד השיכון) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פתרונות הדיור שיוחדו לחלשים ולמוחלשים בעקבות דו״ח מבקר המדינה.

בסיעת ש״ס פחות התחברו להצעה של פרוש, ואף הטיחו ביקורת וחשש כי באם ההצעה תאושר הם עלולים לקיים בדיקה על מה שעיכב עד היום את הפתרונות למגזר החרדי, ולצורך כך עלולים לחקור גם את הנציגים החרדי שכיהנו כשרים במשרד השיכון.

בלשכת חבר הכנסת מאיר פרוש הגיבו: "אין בכוונתנו להתנגח עם אף גורם בעניין של מצוקת הדיור בציבור החרדי, או למצוא אשמים. מדובר בזעקה, בכאב נוקב ובבעיה אמיתית, מדובר בפצצה מתקתקת שאנו חייבים למצוא לה פתרון ויפה שעה אחת קודם.

מטרת ועדת החקירה הפרלמנטרית, היא לבדוק את החסמים שלא נתנו עד עתה את האפשרות לבנות יחידות דיור לציבור החרדי ולמצוא דרכים לפתור אותם".

עוד מסרו מלשכת פרוש, "הממשלות בשנים האחרונות קיבלו החלטות רבות הנוגעות לפתרונות למצוקה, אך תמיד היה גורם שהגיע והטיל חסמים על התוכניות האלה, אם זה ראשי ערים בשלטון המקומי, פקידים במשרדי ממשלה או החלטות פוליטיות שערורייתיות ששחקו את הציבור החרדי והשאירו אותו עם הבטחות חסרות כיסוי. למרות ההחלטות הטובות שהתקבלו לעיתים, וכפי שאמר מבקר המדינה, דבר לא נעשה בפועל".

מצוקת הדיור מאיר פרוש מפלגת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד