י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שביתה בנתב"ג בשל 'השמים הפתוחים' • טיסות הוקדמו

החברות הישראליות ישביתו את כל הטיסות היוצאות במחאה על מדיניות 'השמים הפתוחים' • יקדימו בין 11 ל-13 טיסות לשעה 4 לפנות בוקר - לפני כניסת השביתה לתוקף

ארקיע. צילום ארכיון
ארקיע. צילום ארכיון

מנסים למזער נזקים? רגע לפני השביתה הצפויה מחר (א') החל מהשעה חמש בבוקר של כל הטיסות היוצאות מנתב"ג (לחו"ל ולאילת) של אל על, ארקיע וישראייר במחאה על כוונת הממשלה לאשר מחר בישיבתה השבועית את הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי, רשות שדות התעופה (רש"ת) מדווחת על החלטת החברות הישראליות להקדים כ-11-13 טיסות שאמורות לצאת מחר אחרי השעה 5:00 לשעה 4:00. מאל על נמסר הערב כי לאור השביתה הצפויה יחולו שינויים וביטולים בלוח הטיסות שתוכננו ליום ראשון.

בעקבות החלטה זו - שמשמעותה אחת: צמצום נזק כספי ותדמיתי לחברות – נתב"ג נערך הערב (מוצ"ש) לקלוט את אלפי הנוסעים הצפויים לטוס במאסה ליעדים שונים בעולם. מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר כי לאור החלטה זו של שלושת חברות התעופה הישראליות להקדים בשעה מספר טיסות, רש"ת ביקשה וקיבלה מרשות התעופה האזרחית (רת"א) אישור לאפשר המראות בשעה 4:00 מנתב"ג, שעה שבדרך כלל, להוציא עונות שיא, השדה סגור יחסית.

מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, אף הורה על הערכות מיוחדת לטיפול בעשרות הטיסות הצפויות ובאלפי הנוסעים שאמורים להגיע בבת אחת לשדה. כמו כן, עם צאת השבת תתקיים ישיבה מיוחדת בראשות זכאי עם כלל הגופים המקצועיים האמונים על מתן השירות לנוסע. מרש"ת קוראים לציבור הנוסעים להקדים הגעתם לטרמינל 3 לאור העומס הצפוי.

בתוך כך, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים פרסמה הערב כי היא נותנת רוח גבית לממשלה וסבורה כי עליה לאשר את ההסכם. "ההסכם טוב למשק ויתרום לתעשיית התיירות, למסחר ולשירותים וכן יוסיף מקומות עבודה בפריפריה ובמקביל יוזיל לאזרחים את מחירי כרטיסי הטיסה לחו"ל", אמר הערב צביקה אורן, יו"ר לשכת התיאום. עוד אמר כי אי אפשר לעמוד בפני הקידמה והתחרות וכי הממשלה צריכה לשאוף למינימום פגיעה בחברות התעופה הישראליות אך הניסיון שנצבר בענפים אחרים מוכיח כי תחרות תורמת לפעילות כלכלית ומיטיבה עם האזרחים.

עוד יצוין כי ביום שישי האחרון, שרי האוצר והתחבורה, יאיר לפיד וישראל כץ, נועדו בנושא תקציב משרד התחבורה, אך גם דנו בסוגיית השמים הפתוחים. גורמים במשרד התחבורה מסרו ל"גלובס" כי לפיד הבטיח לכץ את תמיכתו בהסכם בישיבת הממשלה ביום ראשון.
טיסות שביתה משק הקדמה רש''ת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד