כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעקבות אישור הרפורמה

המשגיחים החרדים חסמו את תל אביב: "אלפי משפחות לפת לחם"

משגיחי כשרות החוששים לפרנסתם בעקבות הרפורמה של השר כהנא שאושרה היום בוועדה המיוחדת לענייני דת, הפגינו הבוקר בכיכר רבין בתל אביב וחסמו את התנועה ברחוב אבן גבירול | המשגיחים לשר: "איך אתה פוגע באלפי משפחות של עובדי מערכת הכשרות" | תיעוד

המשגיחים החרדים חסמו את תל אביב: "אלפי משפחות לפת לחם"
כינוס המחאה נגד רפורמת הכשרות צילום: מטה המאבק ברפורמת הכשרות

עשרות משגיחי כשרות חסמו הבוקר (רביעי) את רחוב אבן גבירול בתל אביב, סמוך לכיכר רבין, במחאה על רפורמת הכשרות של השר כהנא שאושרה היום. לטענת המשגיחים, בשל הרפורמה רבים מהם יפוטרו מעבודתם. "תסתכל לנו בעיניים", קראו המשגיחים, "איך אתה פוגע באלפי משפחות של עובדי מערכת הכשרות".

קודם לכן התאספו מאות משגיחי כשרות, רבני שכונות ומפקחים לכנס חירום במחאה על הפגיעה באלפי המשגיחים בכל הארץ. עו"ד רפי מלאכי מנהל החטיבה הדתית בהסתדרות הסביר לנוכחים את המאבק מול משרדי הממשלה בעקבות הפגיעה הכלכלית הקשה בהם.

"לא ננוח ולא נשקוט עד שנעצור את הגזירה הנוראית שמרחפת מעל הראש של כולנו", אמר עו"ד מלאכי. "זאת רפורמה שהיא הרס הכשרות אך בעיקר פגיעה כלכלית בכם ובכל אזרחי ישראל. היא לא תעלה את רמת הכשרות, תעלה את יוקר המחיה ותשלח אלפי משפחות לרעוב לפת לחם".

יניב שפירא מנהל ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות פנה לראש הממשלה בנט ואמר: "הכל בידיים שלך. הבטחת פרנסה ואתה וחברך למפלגה גודעים את מטה לחמם של עובדי מערכת הכשרות. מה קרה לכם, אתם השתגעתם?! אלפי משפחות חוששות לגורלם ואתם מעבירים את הרפורמה הזאת בלי להניד עפעף".

בסיום הכנס, יצאו כאמור המשגיחים לצעדת מחאה והפגנה בכיכר רבין. המשגיחים נשאו שלטים נגד הרפורמה ונגד השר לשירותי דת מתן כהנא. "אם אתה לא יכול להגן על עובדי מערכת הכשרות, תתפטר", הם קראו.

רפורמה משגיחי כשרות הפגנה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד