כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אנחנו גם ככה נחנקים"

גזירת החד פעמי: כתב 'בחדרי' יצא לשטח הזועם ושמע את הקולות

בעקבות הגזירות החדשות שחלקן יכנסו לתוקף כבר בשבוע הבא. כתב 'בחדרי חרדים' יצא לשטח כדי לשמוע ולהביא את הקולות הכאובים ברחוב החרדי החושש למחייתו, ואת התחושות הקשות של הציבור שחש חסר אונים, נוכח שורת הגזרות שיוזם שר האוצר אביגדור ליברמן • צפו בכתבה

גזירת החד פעמי: כתב 'בחדרי' יצא לשטח הזועם ושמע את הקולות
יוסי ריינר בשטח צילום: ישי ירושלמי

הגזירות החדשות מבית היוצר של משרד האוצר שנוחתות בזו אחר זו על הציבור, מדירות שינה מעיניהם של לא מעט אנשים שעלולים לספוג נזק כלכלי משמעותי, שעתיד להשפיע על חייהם באופן דרמטי.

המיסוי החדש על הכלים החד פעמיים שמחירם צפוי לזנק באופן משמעותי, רפורמה שתכנס לתוקפה כבר ביום שני הקרוב, הינו רק אחד משורת הגזירות שנחתו על הציבור בתקופה האחרונה מאז הוקמה הממשלה החדשה.

גזירת המעונות שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן בה הודיע על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות סבסוד מעונות היום - המשמעות - האוצר ישלול מאישה עובדת ומפרנסת, שבעלה לומד בכולל, את הסבסוד לילד במעון - החלטה שתפגע אנושות במשפחות חרדיות בהן אב המשפחה הוא אברך.

בנוסף החליט האוצר להטיל מס על המשקאות הממותקים, מהלך שייקר את המשקאות באופן ניכר, הצפויים להיפגע מהמיסוי שעתיד להיות מוטל כבר בינואר הקרוב, הן בראש ובראשונה משפחות ברוכות הילדים.

כתב בחדרי חרדים יצא לשטח ע"מ לבחון את תגובת הציבור לשורת המהלכים הללו שהכריז האוצר, וכיצד הם מתכננים  להתמודד עם ההשלכות הכלכליות שהטילה עליהן הממשלה החדשה.

תושבים שאיתם שוחחנו מספרים בכאב ל'בחדרי חרדים' על הקושי הכלכלי העצום שהם עתידים להתמודד נוכח הגזירות שהטיל שר האוצר.

"אנחנו גם ככה נחנקים", זועקת מ. למיקרופון של 'בחדרי חרדים' כשהיא תוהה מה תעשה בעוד מס' ימים כשחוק מיסוי החד פעמי יכנס לתוקפו.

התושבים לא יכלו שלא להסתיר את זעמם נוכח המתרחש, והמצלמה של 'בחדרי חרדים' תיעדה את הקולות והמראות. אי אפשר היה שלא להזדהות עם אותן משפחות כואבות, הורים למשפחות ברוכות הילדים שנאבקים על כל שקל ע"מ לסיים את החודש, מתקשים עכשיו עם המצב הקיים ולא יודעים מה יילד יום בצל הגזירות המתחדשות.

אביגדור ליברמן חד פעמי גזירות גזירות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד