כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"צריכים להיות ערניים"

בכיר בפנטגון: דאעש באפגניסטן יוכל לתקוף את ארה"ב בתוך חצי שנה

גורם בכיר ביותר בפנטגון אמר בקונגרס, כי המודיעין האמריקני העריך שלארגון דאעש באפגניסטן יש היכולת לתקוף בעוצמה רבה את ארה"ב בתוך שישה חודשים

בכיר בפנטגון: דאעש באפגניסטן יוכל לתקוף את ארה"ב בתוך חצי שנה
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר בקונגרס כי ארגון הטרור מסוגל לייצר יכולות לתקוף את ארה"ב בחודשים הקרובים, ויש לו כוונות לעשות זאת. עוד הוסיף כי לארגון אל-קאעידה יידרשו שנה עד שנתיים לפחות, והדגיש כי יש להישאר ערניים למול איומיו.

גורם בכיר ביותר בפנטגון אמר בקונגרס, כי המודיעין האמריקני העריך שלארגון דאעש באפגניסטן יש היכולת לתקוף בעוצמה רבה את ארה"ב בתוך שישה חודשים. תת-שר לנושאי מדיניות קולין קאהל אמר כי "קהילת המודיעין מעריכה שגם לדאעש באפגניסטן וגם לאל-קאעידה יש כוונה לעשות פיגועים כולל נגד ארצות הברית, אך לאף אחד מהם אין כרגע את היכולת לעשות זאת. "אנחנו יכולים לראות את דאעש מייצרים את היכולת הזו תוך ששה חודשים", אמר.

אזהרתו של קאהל היא תזכורת לכך שאפגניסטן יכולה עדיין להיות בעיה לארה"ב, לאחר שהמלחמה בת שני העשורים הסתיימה בעזיבת ארה"ב את אפגניסטן, דבר שהביא את עליית הטליבאן לשלטון, השתלט מחדש על המדינה. דאעש מנסה לפגוע בטאליבן באפגניסטן לאחר הנסיגה, עם שורת פיגועי התאבדות קטלניים ומתקפות שונות.

קאהל אמר במהלך השימוע בקונגרס שהמטרה היא לפגוע ביכולות של דאעש ושל אל-קאעידה כדי שהם לא יהיו מסוגלים לפגוע בארצות הברית. "אנחנו צריכים להיות ערניים בסיכול של זה", אמר.

פנטגון ארה"ב דאעש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד