ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרוטציה מוטלת בספק

הקלטות שקד: ביקורת קטלנית נגד יאיר לפיד

בהקלטות שנחשפות הערב נשמעת השרה איילת שקד תוקפת בחריפות את השרים בני גנץ ויאיר לפיד. על לפיד אומרת שקד כי הוא עושה פיגוע "כל שבוע", על גנץ: "גרוע מלפיד" | שקד בתגובה לפרסום: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה, בעידנא דריתחא"

הקלטות שקד: ביקורת קטלנית נגד יאיר לפיד
בנט, לפיד וגנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הטענות בקואליציה נגד שרת הפנים איילת שקד, על כך שהיא פוזלת לעבר הליכוד וברקע המתיחות הגוברת בתוך הממשלה, חושף הערב (רביעי) הפרשן עמית סגל בחדשות 12 הקלטות, בהן נשמעת השרה שקד מדברת בחריפות נגד בכירים בממשלה.

שקד משמיעה ביקורת קטלנית נגד שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, עליו היא טוענת כי "הוא אדם שטחי. עושה פיגוע כל שבוע", על עמיתה לממשלה, שר הביטחון גנץ אומרת שקד: "גרוע יותר מלפיד".

בהקלטות נשמעת השרה שקד מתייחסת לטענות כאילו רצונה להפיל את הממשלה, השרה שקד מאשימה בכך דווקא את שר הביטחון: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה", נשמעת שקד אומרת לבן שיחה, "תאמין לי הוא יותר גרוע מלפיד".

הזעם של שקד כלפי לפיד מגיע על רקע התדרוכים שלו נגדה אחרי ביקורה באיחוד האמירויות. בשיחה שהוקלטה ונחשפה נשמעת איילת שקד משמיעה ביקורת נוקבת, הן על שיקול הדעת והן על הביצועים של השר לפיד, שאמור להפוך בהמשך הקדנציה לראש ממשלה. 

שקד מאשימה את לפיד בפיגועים דיפלומטיים. "הוא עושה פיגוע כל שבוע. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקנים... נפתלי חילץ. חד משמעית". כך שקד.

בנוגע לקיום הסכם הרוטציה התבטאה השרה שקד: "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי עם יש משבר, אין משבר".

השרה איילת שקד הגיבה להקלטות המטלטלות ואמרה: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס בעידנא דריתחא לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו.".

לאחר הפרסום התקשרה השרה שקד לשר לפיד והסבירה כי דבריה נאמרו בעידנא דריתחא. מלשכת לפיד נמסר כי: "השניים דיברו ויישרו את ההדורים". לפיד אמר, "אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".

במפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' מסרו בתגובה: "יצא המרצע מהשק! בנט ושקד ממליכים עלינו מישהו שגם הם יודעים שעושה למדינה פיגועים מדיניים ואיננו כשיר. תאוות הכיסא של בנט ושקד מסכנת את ישראל!".

בני גנץ יאיר לפיד איילת שקד רוטציה בראשות הממשלה הקלטות מביכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד