י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יום של עימותים בקואליציה

מתקפות הדדיות בין העבודה לכחול לבן

יאיר לפיד הבטיח בעת הקמת הממשלה כי הכתבים הפוליטיים ישתעממו, יחפשו חיכוכים ועימותים כפי שהיו בממשלה הקודמת ולא ימצאו, אך המציאות שונה לחלוטין. מתקפות חריפות לאורך היום בין העבודה וכחול לבן כשבמוקד בני גנץ - בגין שתי החלטות שאישר בימים האחרונים

מתקפות הדדיות בין העבודה לכחול לבן
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות באגף השמאלי של הממשלה נמשך גם היום (רביעי). החלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על כמה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור ביום שישי, ממשיכה לעורר סערה בממשלה ולעימות פומבי בין מפלגות 'העבודה' ל'כחול לבן'.

אם לא היה די בכך, היום אושר הליך של בניית אלפי דירות ביהודה ושומרון, מה שהוסיף שמן למדורה וליבה את להבות הזעם בין מפלגת 'העבודה' ל'כחול לבן' ומתקפה נגד בני גנץ, שר הביטחון.

במפלגת 'העבודה' תקפו באופן רשמי ופומבי, ‏"מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש, איך נאמר, רבין הוא לא״, שהם עוקצים את גנץ שהכריז על עצמו כממשיך של רבין.

ב'כחול לבן' הגיבו למפלגת 'העבודה', "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית". שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה הוסיפה, "מפלגת העבודה של היום רחוקה ממפלגת העבודה של אז. ורבין בנה גם בנה,
‏ איך נאמר פחות עבודה יותר מרץ".

השר לביטחון פנים עמר בר לב מפלגת 'העבודה', הגיב לציוץ של 'כחול לבן', "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית", כתב בטוויטר.

מקורבי השרה מרב מיכאלי לא מפרים ולא מנסים להתפייס. "גנץ לא התגבר על זה שהוא לא ראש ממשלה" תוקפים באוזניה של כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל ומוסיפים: "הוא מתנהל באופי עצמאי כאילו הוא ראש ממשלה, ולא מתאם עם אף אחד. הפעולות שלו מערערות את הקואליציה בכוונה. מפלגת העבודה הסכימה לסטטוס קוו, לא לממשלה שסותמת את הגולל לנצח על התהליך המדיני. לא נפיל את הממשלה אבל גם לא ניתן לזה לעבור בשקט".

 

בני גנץ מפלגת העבודה מפלגת כחול לבן מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד