ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מקום לימוד חלופי לבנות

תפנית בעמדת הרשויות: יבחנו מחדש את חשש ההורים בחב"ד

לאחר שמשרד החינוך ביטל את חששות הורי תלמידות ביה"ס חב"ד בחדרה - המשרד עדכן כי יחד עם הרשות המקומית וההורים - יפעלו כדי לקבל חוות דעת מטעמו של מהנדס שלישי המוסכם על כל הצדדים, שיכריע בסוגיית מסוכנות המבנה | בינתיים משרד החינוך יפעל לבניין חלופי

תפנית בעמדת הרשויות: יבחנו מחדש את חשש ההורים בחב"ד
בית הספר הממלכתי-דתי חב"ד בחדרה צילום: מתוך החוו"ד של המהנדס

תפנית בעמדת הרשויות: משרד החינוך עדכן הערב (רביעי) כי המשרד, הרשות המקומית בחדרה והורי תלמידות בית הספר של חב"ד בעיר - יפעלו יחד כדי לקבל חוות דעת מטעמו של מהנדס שלישי המוסכם על כל הצדדים, שיכריע בסוגיית מסוכנות מבנה בית הספר בו לומדים כ-200 תלמידות. 

התפנית בעמדת הרשויות התרחשה לאחר שהתקבלה אצל הממונה על הבטיחות במחוז חיפה, חוות דעת מטעמו של מהנדס אשר נשכר על ידי ההורים, שהצביעה על סכנה שיש במבנה.

עוד עדכן משרד החינוך כי עד לקבלת חוות דעת של המהנדס השלישי, המשרד יפעל לתת חלופות ללימוד בעבור התלמידים.

רעידות במבנה וניפוץ חלונות: כ-200 תלמידות חב"ד פתחו בשביתה

השינוי בעמדה הגיע מספר שעות לאחר שוחח ב'בחדרי חרדים' על כך שכ-200 תלמידות בית הספר הממלכתי-דתי חב"ד בחדרה הכריזו השבוע על שביתה, לאחר שהתעורר חשש לקריסת המבנה, בעקבות רעידות שהורגשו בבית הספר מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הרעידות החוזרות ונשנות, שלפעמים אף גרמו לניפוץ חלונות, ועד ההורים של בית הספר הזמין מהנדס פרטי שיבדוק את בטיחות המבנה. מסקנת חוות הדעת הייתה כי קיימת סכנה לשוהים במבנה וכי אין לאכלס אנשים בבניין, עד לקיום בדיקת העמסה על המבנה.

אחת האימהות ששוחחה עם 'בחדרי חרדים' טענה כי "הבנות חיות בפחד. הרעידה האחרונה שהורגשה במבנה היה ביום חמישי האחרון, אבל הרשויות מתעלמות מהסכנה".

לדבריה, עוד בחודש אוגוסט שלח עו"ד יורם חן מהלשכה המשפטית של העירייה מייל להורים, בו הוא כתב כי בשיחה עם ראש העיר צביקה גנדלמן סוכם שיתבצעו בדיקות בטיחות, כולל בדיקת העמסה, על המבנה עוד לפני הראשון לספטמבר, אך הבדיקה לא נעשתה.

כעת, לאחר תקופה של חששות, כ-200 תלמידות בית הספר, מכיתה א' עד ח', החליטו להישאר בבית ולא לחזור לבניין בית הספר, כאשר תוך כדי ועד ההורים מנהל במאבק נגד הרשויות, במטרה למצוא פתרון לבעיה.

מוקדם יותר התנערו במשרד החינוך מהטענות והחששות, ומסרו בתגובה: "משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה לבטיחות ומוגנות התלמידים, ולאור התלונות שהתקבלו בעניינו של בית הספר ערכו המשרד, הרשות והבעלות המשכירה את המבנה החינוכי בדיקות מקיפות באמצעות חמישה מהנדסים. במסגרת הבדיקות אף הוצבו במבנה במשך חודש ימים גלאים לאיתור מקור הרעידות. ניתוח ממצאי הבדיקות יחד עם חוות הדעת של חמשת המהנדסים העלו כי לא קיימת סכנה למבנה. כל המהנדסים ציינו כי ניתן להמשיך ולקיים בו לימודים. המשרד והרשות ממשיכים ללוות את בית הספר ולתת מענה לכל צורך שעולה בנושא".

אך כאמור, כעת שינו במשרד את עמדתם, והודיעו על מקום לימוד חלופי לתקופה זמנית ולבחינת החששות מחדש באמצעות מהנדס שלישי.

חב"ד בית ספר חדרה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד