י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי הסערה במליאה

עיסאווי פריג' מקדם החלטת ממשלה שנויה במחלוקת

השר פריג' מקדם החלטת ממשלה להכרה בטבח בכפר קאסם שבוצע בשנת 1956. הצעתו של פריג' מרוככת יותר מהחוק שיזמו ברשימה המשותפת ועלה היום להצבעה במליאה ועורר סערה |  גורמים בממשלה הגיבו לכוונת פריג' ואמרו כי הם לא מתחייבים להעביר את ההצעה הזו

עיסאווי פריג' מקדם החלטת ממשלה שנויה במחלוקת
עיסאווי פריג' יורד מנאום סוער צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' מ'מרצ', מקדם החלטת ממשלה להכרה בטבח בכפר קאסם שבוצע בשנת 1956. כך מפרסמת הערב (רביעי) ליאור קינן ב'חדשות 13'. 

לפי ההצעה, תצוין שעת מחנך בבתי הספר ביום ציון הטבח, 29 באוקטובר, חשיפת המסמכים שיש בידי המדינה על הטבח ותקצוב מאוצר המדינה לטובת ההנצחה. גורמים בממשלה הגיבו לכוונת פריג' ואמרו כי הם לא מתחייבים להעביר את ההצעה הזו. השר פריג', תושב כפר קאסם אמר בתגובה: "ימים יגידו. אני אופטימי".

ההצעה של פריג' מרוככת יותר מחוק דומה שהעלו היום חברי הרשימה המשותפת להצבעה במליאה, בעקבותיה התפתח עימות קשה בין פריג' לבין חברי הרשימה המשותפת. 

"עצוב לי מאוד, כבן למשפחה שכולה של הטבח, גדלתי על הכאב הזה. הרצון להביא להכרת המדינה לאחריותה מלווה אותי כל חיי. זה הנושא החשוב לי ביותר בפעילותי הציבורית. מאז שנבחרתי לכנסת קידמתי את הצעת החוק שמונחת לפנינו וסיכמנו לפני שלוש להעביר אותה להצעה לסדר בוועדת החינוך", אמר פריג' במליאה.

הוא הוסיף בסערת רגשות: "אני כבן למשפחה שכולה מבקש מימם להעביר את ההצעה להצעה לסדר אבל אתם מתעקשים כי אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית. אני מזהיר אתכם, שימו את הטבח בצד. אתם מנצלים את הכאב שלנו בשביל כמה קולות".

יו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש לעזור לשר פריג' לרדת מהדוכן והגיש לו כוס מים. גם לאחר שירד מן הדוכן המשיך השר פריג' להתעמת עם חברי הרשימה.

בתום הדיון השר פריג' חש שלא בטוב והתפנה בכוחות עצמו למרפאת הכנסת, לאחר דקות נטש את המשכן ועל פי דיווחים שב לביתו. 

עיסאווי פריג' כפר קאסם החלטת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד