ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החוב תופח

ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית על ניתוקי חשמל יזומים

ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית על ניתוקי חשמל יזומים באזורים שונים בשטחים כבר מהשבוע הבא, זאת בשל חוב מצטבר לחברת החשמל בסך חצי מיליארד שקלים

ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית על ניתוקי חשמל יזומים
טכנאים צילום: חברת חשמל

ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית כי תחל בעוד שבוע (רביעי הבא) בניתוקי חשמל יזומים באזורים שונים בשטחים עקב חוב מצטבר של כחצי מיליארד שקל לחברת החשמל. הניתוקים יהיו באזורים רמאללה, בית לחם ועוטף ירושלים למשך ארבע שעות כמעט מדי יום במקומות שונים ועד אמצע חודש מרץ. כך מדווח גל ברגר ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, הרשות הפלסטינית קיבלה טבלה המפרטת את אזורי הניתוקים הצפויים וביקשה להימנע מניתוקים באזורים רגישים שבהם ממוקמים בתי חולים למשל. הרשות הפלסטינית מקבלת חשמל מישראל – חלקו ישירות מחברת החשמל, וחלקו בעקיפין דרך צד שלישי: חברת החשמל המזרח ירושלמית. הרשות חייבת לחברת החשמל המזרח ירושלמית כ-400 מיליון ₪ ועוד כ-100 מיליון ₪ ישירות לחברת החשמל.

לפני כשבועיים נשלח לרשות מכתב התראה שני, הדורש ממנה לפרוע או להסדיר את החוב. לפני כארבע שנים הסדירה הרשות הפלסטינית חוב מצטבר לחברת החשמל על סך שני מיליארד שקלים – לאחר שוויתרו לה על כרבע מהסכום (ריביות), יותר מרבע שילמה מיידית ומחצית החוב שולמה בפריסה לתשלומים.

רק לפני חודשיים, בקיץ, פרצו מהומות בטולכרם בעקבות ניתוקי חשמל – כך שלמהלך יש גם פוטנציאל לייצר תסיסה בשטח. כעת הרשות נדרשת להגיע שוב להסדר חוב, אבל היא טוענת שהיא במצב כלכלי קשה, ועוד רגע לא תוכל לשלם משכורות לאנשיה. לכן בימים האחרונים ישנה רכבת אווירית של בכירים פלסטינים שיצאו לחוץ לארץ בניסיון לגייס כסף.

הרשות הפלסטינית ניתוק חשמל חברת החשמל חוב כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד