י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יהודי ונצואלה חוששים: יורשו של צ'אבס ניצח בבחירות

ניקולס מדורו, מי שרואה בהוגו צ'אבס את אביו הרוחני, ניצח בהפרש זעום במיוחד את מתחרהו אנריקה קפרילס רודנסקי, מושל מירנדה שמוצאו יהודי

האבל על צ'אבס. צילום: פלאש 90
האבל על צ'אבס. צילום: פלאש 90

מבוכה וחרדה בקהילה היהודית בונצואלה: בבחירות שנערכו אתמול (א) לנשיאות, זכה ניקולס מדורו, מי שנחשב ממשיכו של הוגו צ'אבס - שמת לפני חמישה שבועות.

מדורו, נהג אוטובוס בעברו, גבר על קפרילס רודנסקי בן ה-40 שהיה מנהיג האופוזיציה, צאצא למשפחה יהודית, המכהן כמושל מדינת מירנדה ונחשב לפופלרי ביותר. קפרילס הוא בן למשפחת מהגרים ששורשיה מהולנד, פולין ורוסיה. סביו מצד אמו נמלט מאימת השואה לונצואלה.

מדורו ניצח ברוב זעום של 50.8% בלבד, לעומת אנריקה קפרילוס רודנסקי שזכה ב-49.1% והטוען כי הוא המנצח מאחר והיו אי סדרים וזיופים בבחירות. עם זאת, חרף טענותיו של רודנסקי, הודיעה ועדת הבחירות באופן רשמי כי מדורו נבחר לנשיאות בהפרש של 300 קולות בלבד, וכי תוצאות הבחירות אינן הפיכות.

בעוד מדורו חוגג את ניצחונו בעיר הבירה קראקס, יצאו תומכי קפרילוס רודנסקי לרחובות, וכשבידיהם מחבתות וסירים הפגינו נגד הזיופים. רודנסקי עצמו מנה סדרת זיופים בראיון שהעניק לטלוויזיה המקומית, והכריז כי הוא המנצח וכי הוא אינו מקבל את תוצאות הבחירות. בתגובה, קרא מדורו לועדת הבחירות לספור מחדש את הקולות.

במהלך ההתמודדות טען מדורו, המגדיר את עצמו כבנו של הוגו צ'אבס, כי אביו הרוחני נגלה אליו כציפור: "הלכתי להתפלל וציפור הקיפה את ראשי שלוש פעמים וברכה אותי להצלחה בבחירות. הרגשתי שזה צ'אבס שאומר לי שננצח".

בקהילה היהודית מעדיפים להישאר בבתים ולעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות. החשש הוא כי הנשיא החדש ינסה לנקום בקהילה היהודית על תמיכתה הגלויה במתחרהו.
נקמה ונצואלה מדורו רודנסקי הוגו צ'אבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד