י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שומרים על כללי הבטיחות בדרכים – גם בזמן הצפירה

יום הזיכרון בפתח: כך תעצרו בעת הצפירה, מבלי לסכן חיים • עצירה מוקדמת, בצד הדרך, הדלקת אורות מצוקה, כיבוי מנוע ולהתרחק מהכביש

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

השבוע יציינו ברחבי מדינת ישראל את יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. ביום ראשון בשעה 20:00, ערב יום הזכרון, תשמע צפירה בת דקה לזכר החללים, וביום שני תשמע גם כן צפירה בת שתי דקות בשעה 11:00 בבוקר.

בעת הישמע הצפירה, תושבים רבים במדינה שיימצאו ברכביהם יעצרו את הרכב בכדי שיוכלו לכבד את דקת הדומייה. חלק מהנהגים, יבלמו בפתאומיות את הרכב ברגע הישמע הצפירה, בלימה שעלולה לגרום לתאונת דרכים מיותרת. לשם כך, חשוב כי גם הנהגים וגם הולכי הרגל, ישמרו על כמה כללים בסיסיים בכדי להגן על בטיחותם בדרכים, גם בזמן הצפירה.

1. עצירה מוקדמת – הצפירה נשמעת בשעות קבועות וידועות. לכן, כדאי לעצור את הרכב כמה דקות לפני שעת הצפירה במקום מוסדר כמו תחנת דלק או מפרץ עצירה בטוח ולחכות שם. עדיף להמתין כמה דקות לצפירה מאשר לעצור את הרכב באמצע הכביש באופן פתאומי.

2. עצירה בצד הדרך – במידה ולא ניתן למצוא באזור הנסיעה מקום לעצירה בטוחה כמה דקות לפני הצפירה, מומלץ להאט ולעצור בצד הדרך או בשול הכביש אם ישנו כזה.

3. הדלקת אורות מצוקה – כאשר עוצרים את הרכב שלא במקום עצירה או חניה מוסדרים, יש להדליק את אורות המצוקה/חירום, בכדי שרכבים אחרים יוכלו לזהות שהרכב עומד ולא נוסע.

4. כיבוי מנוע – כאשר יוצאים מהרכב, מומלץ לדומם את המנוע ולהוציא את המפתח מהרכב, ליתר בטחון.

5. להתרחק מהכביש – אם אין ברירה אלא לעצור את הרכב בצד הדרך ולא במקום בטוח ומוסדר, מומלץ להתרחק מהכביש עד כמה שניתן. כאשר ממתינים לצפירה, יש לעשות זאת מעבר לגדר ההפרדה ורחוק מהרכב, בכדי שלא להסתכן בפגיעה על ידי מכונית חולפת.

עמותת אור ירוק: "בזמן צפירה, כאשר כמות גדולה כל כך של רכבים והולכי רגל עוצרים בפתאומיות, ישנה סכנה כי יתרחשו תאונות דרכים. אנו ממליצים להישמע לכללי הבטיחות ולבצע אותם עד כמה שניתן, בכדי למנוע תאונות דרכים מיותרות במיוחד ביום כמו יום הזכרון".
צפירה בטיחות עצור רכב תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד