כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעקבות הקורונה והסגר

קים ג'ונג און מורה לאזרחיו הרעבים, לצרוך פחות אוכל עד 2025

אם אין לחם: בצפון קוריאה הורו השלטונות לאזרחים 'להדק את החגורה' ולצרוך כמות פחותה יותר של אוכל זאת בעקבות המחסור הצפוי במדינה לפחות עד 2025, אז אולי ייפתח מחדש הגבול עם סין

קים ג'ונג און מורה לאזרחיו הרעבים, לצרוך פחות אוכל עד 2025
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה הזהירה את אזרחיה שהם חייבים לצמצם באכילת מזון עד שהמדינה תפתח מחדש את הגבול עם סין ב-2025.

בשל נגיף הקורונה, מחסור במזון כבר משפיע על הצפון קוריאנים, אבל לאזרחים נאמר 'להדק את החגורה' שלהם לעוד שלוש שנים לפחות על ידי גורמים רשמיים, כך דיווחה תחנת הרדיו 'רדיו אסיה החופשית'.

כזכור צפון קוריאה סגרה את גבולה עם סין בינואר 2020 כאמצעי זהירות נגד התפשטות נגיף הקורונה. אבל למהלך היתה השפעה רצינית על כלכלת המדינה, כאשר מחירי המוצרים הבסיסיים עלו בחדות כשהביקוש עלה על ההיצע. בהתייחסו להנחיות הממשלתיות החדשות, תושב צפון קוריאה שביקש להישאר בעילום שם, אמר לתחנת הרדיו כי לאנשים נאמר כי הסיכוי לפתוח מחדש את הגבול עם סין לפני 2025 "הוא סיכוי קלוש". הוא הוסיף, "מצב המזון כרגע הוא כבר בבירור מצב חירום, והאנשים נאבקים במחסור, הרשויות אומרות לנו שאנחנו צריכים לצרוך פחות מזון עד 2025, אנחנו לא יכולים לעשות דבר מלבד להרגיש ייאוש גדול".

"להגיד לנו לסבול עד 2025 זהה כמו להגיד לנו לגווע ברעב", אמר התושב. המשטר האשים גורמים חיצוניים במחסור במזון, תוך ציון הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה, ובגלל אסונות טבע ומגיפת הקורונה העולמית. בשנה שעברה סבלה צפון קוריאה מהצפות קשות שפגעו ביבולים חיוניים, והותירו מאות משפחות ללא בתים. השנה נפגעו היבולים גם מבצורת והצפות שלאחר מכן.

באוגוסט האחרון, גשמים עזים בצפון מזרח צפון קוריאה הרסו או הציפו 1,170 בתים ואילצו 5,000 תושבים להתפנות למקום מבטחים, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה. גשמי קיץ בצפון קוריאה גורמים לעתים קרובות נזקים חמורים למגזרים החקלאיים ואחרים שלה בשל תעלות ניקוז לקויות, כריתת יערות ותשתיות רעועות במדינה המבודדת.

צפון קוריאה היא אומה הררית, עם מחסור בקרקע מתאימה לחקלאות ולרבים מהחקלאים אין גישה לכלים כגון טרקטורים, קומביינים וגורנים. כתוצאה מכך צפון קוריאה מסתמכת על יבוא זר וסיוע של האו"ם כדי להאכיל כשליש מאוכלוסייתה.

קים ג'ונג און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד