י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עו"ד חרדי נידון לארבע שנות מאסר על הונאת מהגרים

אלפי ישראלים, רבים מהם חרדים, ששילמו לעו"ד חרדי שהתמחה בסידור ניירות הגירה, נמצאים בסכנת גירוש מארה"ב • בית המשפט גזר על עורך הדין ארבע שנות מאסר

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אלפי ישראלים, רבים מהם חרדים, ששילמו סכומי עתק לעו"ד חרדי שהתמחה בסידור ניירות הגירה, איבדו את כספם ונמצאים בסכנת גירוש מארה"ב, בשל שהות בלתי חוקית.

בית המשפט המחוזי במנהטן גזר אתמול (ה) על עורך דין אברהם דוד ארבע שנות מאסר, בגין הונאה.

עו"ד אברהם דוד, בן 49, ניהל עד שנת 2006 משרד עורכי דין שהתמחה בסידור ניירות הגירה עבור ישראלים. שמו יצא לתהילה כמי שמסדר 'גרין כארד' לישראלים במהירות מירבית, תמורת דמי טירחה צנועים של 30 אלף דולר.

לדברי השופט, העסיק עורך הדין אנשי קש שהעידו כי הם מעסיקים את הלקוחות שבקשו מסמכי הגירה, ואף הנפיקו מסמכים מזוייפים. בשנת 2006, כשהרגיש עורך הדין כי עוקבים אחריו, הוא סגר את משרדו והעביר את משפחתו לטורונטו.

בטורונטו התחזה אברהם דוד לרב ומומחה לנומרולוגיה, והחל לקבל קהל, הוא אף כתב ספר חידושי תורה.

לא שחמש שנים לאחר שנמלט לטורונטו הוא נעצר על-ידי המשטרה והוסגר לארה"ב. לפני שנה, במסגרת עיסקת טיעון, הודה דוד בהונאת רשויות ההגירה, ובסעיף נוסף.

יחד עם אברהם דוד נעצרו 26 אנשים נוספים, שהועסקו על ידו וסייעו בידו להנפיק את המסמכים המזוייפים.

משרד ההגירה ערך רישום של 25 אלף טפסי הגירה שהגיש משרדו שלח העורך דין במהלך 13 שנות פעילות המשרד, שרובם נמצאו מזוייפים. לדברי התביעה, הושהה רשיון עריכת דין של אברהם דוד בשנת 2004, אבל הוא המשיך להציג עצמו כעו"ד תחת שם בדוי.

מתוך 26 האנשים שנעצרו בפרשה נידונו כבר 12. מאז מעצרו לפני שנתיים והודאתו באשמה, שרויים כל האלפים שהנפיקו בעזרתו 'גרין כארד' או אזרחות בפחד מפני גירוש.

מדי שבוע מגורשות משפחות ישראליות שמשרד ההגירה גילה כי הן שוהות ללא אישור. המגורשים אינם יכולים לשוב לאדמת ארה"ב.

חרדי לשעבר, המתגורר בארה"ב מזה 15 שנה ללא ויזה, אומר: "אני אחד מנפגעי אברהם דוד. הבנות שלי גרות כאן, יש לי נכדים כאן, אבל שלטונות ההגירה יכולים להגיע בכל דקה ולגרש אותנו בתוך 24 שעות. אני עדיין משלם את ההלוואות שלקחתי בשביל לשלם לעורך דין עבור ה'גרין כארד'. הבעיה היא שאני לא לבד. אני מכיר הרבה אנשים שאיבדו את כספם אצל כל מיני נוכלים שהציגו עצמם כמומחי הגירה".
הגירה ארצות הברית גרין כארד בית משפט גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד