י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העם עמד דום: צפירת דומייה הושמעה, טקס האזכרה החל

צפירה בת שתי דקות הושמעה בשעה 11:00, ולאחריה החל טקס אזכרה בהר הרצל • מאות טקסי זיכרון נערכים בבתי העלמין הצבאיים • יום הזיכרון יינעל הערב בטקס בהר הרצל

חיילים בכותל המערבי, אמש. צילום: פלאש 90
חיילים בכותל המערבי, אמש. צילום: פלאש 90

היום (שני) בשעה 11:00 תושמע צפירת דומייה בת שתי דקות, כחלק מאירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. לאחריה יחל טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל שבירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ישתתף בטקס אזכרה בקרית שאול. במקביל, מאות טקסים ייערכו בבתי העלמין ובחלקות הצבאיות הפזורות בכל רחבי הארץ. למעלה ממיליון וחצי בני המשפחות השכולות יבואו לפקוד את קברי יקיריהן שמסרו את נפשם בהגנה על ארץ הקודש.

בשעה 13:00 יתקיים טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה, גם הוא בהר הרצל שבירושלים.

אתמול (ראשון) פרסם שר הביטחון יעלון איגרת להורים השכולים: "במותם ציוו לנו הנופלים לא רק את החיים, אלא גם את הזכות להיאבק על קיומנו כאן", כתב יעלון. "הזכות לקיים בחלקת הארץ הזו חיים תקינים, עצמאיים, להגיע לשיאים שרק מדינות מעטות מגיעות אליהם. הזכות להיות שותפים לפלא הזה שנקרא מדינת ישראל, שאחרי 65 שנות עצמאות, ואחרי מאות שנים של רדיפת יהודים ורציחתם רק משום שהם יהודים, הפכה להיות דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו".

בשעה 20:00 ייערך בהר הרצל טקס במהלכו יסתיים יום הזיכרון ויחל יום העצמאות.
יום הזיכרון 11:00 צפירה תשעג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד