ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

עבודה לתלמידים: הוכיחו רשעות היהודים

סערה בניו-יורק • מורה הטילה על תלמידים עבודה: "כאילו אני פקידה בממשל הנאצי, ועליכם לשכנע אותי ברשעותם של היהודים" • שליש מהתלמידים סירבו לבצע את המטלה

זוועות השואה. צילום: ארכיון
זוועות השואה. צילום: ארכיון

תלמידים בבית ספר תיכון באלבני, בירת מדינת ניו-יורק, התבקשו על ידי מורתם לכתוב חיבור דמיוני על תקופת השלטון הנאצי, שמטרתו לשכנע ש"יהודים הם רשעים ומהווים את המקור לצרותיה של גרמניה".

העיתון 'טיימס יוניון' המקומי דיווח, כי תלמידי שלוש כיתות התבקשו לצפות בתעמולה נאצית ובספרות אנטישמית, שתסייע להם לנסח חמש פסקאות קולעות, בהתאם להנחיות שקיבלו. "עליכם להעמיד פנים שאני פקידה בממשלה הנאצית", כתבה המורה, "ולשכנע אותי בנאמנותכם למשטר, על ידי כתיבת חיבור המוכיח את רשעותם של היהודים".

כשליש מהתלמידים בכיתה סירבו למלא את המשימה, והוריהם התלוננו בפני הנהלת בית הספר ורשויות החינוך בעיר. מנהלת מחוז החינוך אליו משתייך בית הספר, ונדן ויינגרד, התנצלה בפני ההורים, אך ציינה שלדעתה מאחורי המשימה "לא עמדה כל כוונת זדון או חוסר רגישות כלפי המשפחות היהודיות מבין תלמידנו".

וויינגרד אמרה ל'טיימס יוניון', כי המשימה ניתנה לתלמידים במסגרת תוכנית שכינויה "ליבה משותפת" שנועדה ליצור סטנדרטים אחידים ולשפר את רמת הלימודים בכל רחבי ארצות הברית.
שואה נאצים מורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד