ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בוגי ניחם • הגר"ע: "תמיד דיברת טוב על הלומדים"

הגר"ע יוסף קיבל את שר הביטחון בחמימות רבה, וביקש ממנו לעשות כל שביכולתו בהגנה על עולם התורה • "אני מעריך אותך על מה שדיברת תמיד על לומדי התורה"

בוגי יעלון. צילום: פלאש 90
בוגי יעלון. צילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הגיע הבוקר (ג) לנחם את הגר"ע יוסף, על פטירת בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל, והתקבל בחמימות רבה. "תמיד דיברת טוב על לומדי התורה", אמר לו הגר"ע. "אני מעריך אותך על כך".

כפי שהוא נוהג עם כל פוליטיקאי, גם עם שר הביטחון דיבר הרב בעיקר על נושא הגיוס, הנושא הכואב לו מאד בתקופה האחרונה ומדיר שינה מעיניו. "בזכות לומדי התורה קיים העולם", הזכיר לו הרב, וביקשו לפעול כפי יכולתו לטובת הנושא.

לשבחו של יעלון, ששמע בשתיקה את דברי הרב, ולאחר שניחם המשיך לטקס שנערך בבית נשיא המדינה, ניתן לומר שהוא פועל מאחורי הקלעים רבות להביא חוק גיוס שלא יגרום לקרע בעם. 'מתווה בוגי' שכמעט ועבר בכנסת לפני שהתפזרה בשנה שעברה, ידוע כמתווה נוח יחסית, והנציגים החרדיים אף עברו עליו והעירו את הערותיהם, שחלקם הגדול התקבל.

המתווה המסתמן כעת שונה ממתווה בוגי, אך ככל שהדבר תלוי ביעלון הוא יעשה כל שביכולתו כדי להפחית את ההתנגדות החרדית, ולהביא למתווה שיהיה מקובל על כל הצדדים, גם אם לא מוסכם עליהם.

כזכור, בזמן שהריץ את 'מתווה בוגי' הופיע יעלון ב'פורום המנהלים' של 'המודיע', וכך אמר אז: "הדיון הציבורי והפוליטי רוויים בבורות, בשיסוי ובהתלהמות. החוק לשויון בנטל הפך לאירוע פוליטי. הצטרפו אליו כל מיני פוליטיקאים שלא הזמינו אותם".

"אנו עוסקים בנושא שהוא פצע מדמם בקרב אלו שחושבים שהנטל לא מחולק באופן שוויוני,לבין לימוד תורה. בשנים האחרונות חווינו תהליך חיובי של השתלבות, הן במגזר החרדי והן במגזר הערבי. זו תופעה מבורכת שהתעצמה מאוד. יש עליה במספר המשרתים, אולם בשלב זה יש אילוץ של פסיקת בג"צ הקובעת כי יש להשלים חקיקה בנושא".

"לצערי, הדיון הציבורי והפוליטי רווים בבורות, בשיסוי ובהתעלמות, ולא מעט דברים לא ענייניים. אני אומר בבירור: לא ניתן ליישם חוק של גיוס לכולם מגיל 18. חשוב לא להביא לקרע בעם. אנו מנסים בעצם השעות הללו, למצוא נוסחה שתאפשר מתווה הדרגתי וישים, כך שכל המערכות תוכלנה להיערך להגדלת חלוקת הנטל; אך כזו שלא תביא לקרע בעם".
הגרע יוסף בוגי יעלון ניחום אבלים בורות שוויון בנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד