י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנע כניסת מהגרים למדינה

איטליה: שר הפנים לשעבר מואשם בחטיפה

בית המשפט באיטליה החל לעסוק השבוע באישום נגד שר הפנים האיטלקי לשעבר, מתיאו סלביני, נגדו תלוי אישום בעבירה של חטיפה, משום שאסר על ספינת מהגרים לעגון בחופי המדינה

איטליה: שר הפנים לשעבר מואשם בחטיפה
אילוסטרציה צילום: pexels

מתיאו סלביני העומד בראשה של מפלגת ימין, הנו מתנגד מובהק להגירה המוסלמית והאפריקאית אל אירופה בכלל ולאיטליה בפרט. בעת שכיהן כשר הפנים הוא מנע במשך מספר ימים עגינה של ספינת מהגרים בחופי איטליה, ובגין כך הוגש נגדו כתם אישום, בטענה שניצל לרעה את סמכותו כשר הפנים, ושהטלת איסור עגינה בחופי המדינה לא היתה בסמכותו כשר הפנים.

סלביני אמר בתגובה כי החובה למנוע את עגינת הספינה לא הוטלה עליו רק כשר הפנים, אלא כאזרח איטלקי. לדבריו, מדובר בהגנה על גבולות המדינה מפני פולש זר, חובה המוטלת על כל אזרח איטלקי באשר הוא. עוד הוסיף סלביני, כי את ההחלטה קיבל באישור הממשלה ולאחר שראש הממשלה דאז, ג'וזפה קונטה אישר לו לקבל את ההחלטה. לעומת זאת, התביעה טוענת כי מאחר והמהגרים היו בסכנה, מוטלת היתה החובה לעזור להם ולאפשר להם לעגון בחופי איטליה, וזאת למרות שברור היה שאחריהם יגיעו מהגרים נוספים בספינות אחרות, כל עוד יתאפשר להן לעגון ולנוסעיהן לעלות לחופי היבשת הנכספת.

ספינה חטיפה איטליה שר הפנים מהגרים מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד