י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשעת לילה מאוחרת

ההישג של החרדים מספסלי האופוזיציה: 30 מיליון ש"ח לחינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני

בתום לילה ארוך ומייגע במשכן הכנסת הצליחו גם חברי האופוזיציה ביניהם הח"כים החרדים וחברי הרשימה המשותפת להציג לקהל בוחריהם הישגים תקציביים | כך למשל, החינוך העצמאי זכה ל-15 מיליון ש"ח ומעיין החינוך התורני לסכום דומה

ההישג של החרדים מספסלי האופוזיציה: 30 מיליון ש"ח לחינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני
אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הישגים קטנים גם מהאופוזיציה: נציגי הסיעות החרדיות והרשימה המשותפת הצליחו להביא להישג נוסף הלילה בוועדת הכספים, אחרי שבשעת לילה מאוחרת הגיעו לסיכום על העברת תקציבים בסך של 91 מיליון שקל למטרות שונות.

ב'רשימה המשותפת' כמו גם בסיעות החרדיות הגישו 11,000 הסתייגויות על תקציב המדינה, בזמן שלילה קודם הגיש חבר הכנסת ינון אזולאי 22,270 הסתייגויות מה שאיים לעכב את הדיונים בכמה ימים.

במהלך שעות הערב המקודמות החלו בהצבעות על אלפי ההסתייגויות, במקביל החל מו"מ בין נציגי האופוזיציה לאנשי האוצר ויו"ר ועדת הכספים על הסרת ההסתייגויות בתמורה לתקציב.

בסופו של דבר, סמוך לשעה 3 לפנות בוקר הוסרו כל ההסתייגויות בתמורה לתקציב של 91 מיליון שקל שהועבר למטרות חרדיות ולציבור הערבי.

כך, חברי ועדת הכספים מיהדות התורה וש״ס, משה גפני ינון אזולאי וחיים ביטון הצליחו להביא 15 מיליון לחינוך העצמאי ו-15 מיליון למעיין החינוך למשך שנתיים. בנוסף, מיליון וחצי ל-׳פעולות הקשורות בשנת השמיטה׳, 5 מיליון לבתי חולים בפריפריה, 8.5 מיליון לשיקום המקומות הקדושים, ועוד.

בתום הדיון אושר התקציב באופן סופי בוועדת הכספים כשהוא מוכן להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ההצבעה צפויה להתקיים בשבוע הבא לאורך כל השבוע.

החינוך העצמאי תקציב המדינה מעיין החינוך התורני ש"ס יהדות התורה הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד