י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחשש לקריסה

שישה בניינים מפונים בקריית אתא: "עוברים ימים קשים"

בית המשפט הכריע: שישה בניינים בקרית אתא יפונו מיושביהם, בשל סכנת התמוטטות המבנים | כבר ב-2019 הבניינים הוגדרו כמסוכנים אך הדיירים פנו לבית המשפט ומנעו את פינויים | ראש העירייה עדכן: "שוחחתי עם שר השיכון זאב אלקין ומשרדים נוספים, מנסים למצוא פתרון". 

שישה בניינים מפונים בקריית אתא: "עוברים ימים קשים"
מבנה שפונה מדייריו בקרית אתא צילום: עיריית קרית אתא

לאחר שבית המשפט החליט אמש לפנות שישה בניינים מדייריהם ברחוב שטיינברג בקרית אתא עד יום שישי בשעה 12:00, בשל סכנה להתמוטטות המבנים, הודיע הבוקר (חמישי) ראש העירייה יעקב פרץ כי העירייה תלווה את המשפחות בתהליך הפינוי, תוך היערכות בכוחות מתוגברים.

במהלך שנת 2019 ביקר במבנים מהנדס העיר וקבע כי הם מסוכנים ודרש להוציא צו פינוי. הדיירים פנו לבית המשפט אשר מנע את פינוי הדירות וניהל דיונים משפטיים. הדיון הבא היה אמור להיערך בחודש מרץ 2022.

בשבוע שעבר בעקבות רעידת אדמה שפקדה את יוון וכרתים והורגשה גם בארץ, התלוננה אחת הדיירות כי היא שמעה קול פיצוץ ורעד בבניין. מהנדס העיר וצוותי העירייה הגיעו למקום מיידית. לאחר בחינה מקצועית נוספת קבע המהנדס כי המבנים מסוכנים ועל כן פנתה העירייה שוב לבית המשפט בשל הסכנה הגדולה מעצם שהיית אזרחים במבנים המסוכנים.

חלק מהבניינים בהם קיים חשש לקריסה

בית המשפט שמע את טענות העירייה ואת הדיירים וקבע כי בשל הסכנה יש להתפנות מהדירות. חשוב לדעת כי המבנים הוקמו על ידי משרד השיכון ונבנו על ידי קבלן מטעמו. מדובר בדירות שהן רכוש פרטי של הדיירים.

לפי יעקב פרץ ראש העיר: "עיריית קרית אתא היא רשות איתנה ובעלת יכולת כספית אולם אין כל אפשרות חוקית לממן לדיירים דיור קבע חלופי". עוד אמר כי "ראינו זאת באירועים דומים בחולון ובערים אחרות בהם נדרשו להתפנות דיירים בשל מצב המבנה". בנוסף עדכן פרץ כי שוחח במהלך השבוע עם שר השיכון זאב אלקין ועם צוות משרד השיכון ומשרד הפנים מתוך כוונה לנסות ולמצוא פתרון וסיוע לדיירי המבנים. 

"אנו עוסקים בסכנה לחיי אדם ומתייחסים לאירוע כאירוע חירום", אמר ראש העירייה. הוא הוסיף כי "אני יודע שדיירי רחוב שטיינברג העומדים בפני פינוי ביתם עוברים רגעים קשים ואנו נלווה כל אחד מהם לאורך התהליך". 

כאות תקווה לדיירים הזכיר ראש העיר את מה שאירע לפני מספר שנים אז התפנו דיירי רחוב שטיינברג 33 באותה סיטואציה "והיום הם מתגוררים במבנה חדש באותו מקום שנבנה במסגרת תמ"א 38. דברים יסתדרו לטובה". 

קריסה פינוי קרית אתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד