כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משרדי הפרסום במתח

לייבל'ה: המכרז של קופת החולים יצא לדרך

המכרז של אחת מקופות החולים שמכניס למתח את משרדי הפרסום; הדרמה שרקחו הצמד המוזיקלי בפגישה הלילית בבית המלון; אנשי התקשורת שהגיעו לנחם את העיתונאי החב"די היושב שבעה על פטירת אמו; והנגיד שהציע לראש ישיבת סלבודקה לטוס עמו במטוסו הפרטי

לייבל'ה: המכרז של קופת החולים יצא לדרך
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נהנה מאוד אבל מאוד, מהמריבות השבוע בממשלה, בכל זאת אור בקצה המנהרה, אולי הממשלה תיפול? אבל גם אם לא, לייבל'ה מרגיש שהממשלה מזכירה לו גנון כפשוטו ממש, והוא נהנה מהגיבושון הצפוי מחר במודיעין, שאיך נאמר, מראה על באמת רמה נמוכה של מממשלה עמוסת אינטריגות שחייבת להתגבש ולתת כסף לחתולים ולא לחד פעמי. 

לייבל'ה שמע השבוע תפילה מרגשת שאומרים במצב הנוכחי לפני הורדת הזבל: "הריני מכוון, אני וג' דורות שלפני לשם מצות האכלת חתולים. אנו הולכים למזבלה והם הולכים למזבלה, אנו לא מקבלים שכר והם מקבלים שכר! ונאמר אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם (בקואליציה) ואני אבטח בך".

אך תחילה לחשיפת לייבל'ה: משרדי הפרסום החרדים לוטשים בימים אלו עיניים אל עבר מכרז של אחת מקופות החולים שצפוי להתפרסם בעוד כחודש וחצי/ חודשיים. ללייבל'ה נודע כי ישנם דיבורים שבהנהלת קופת החולים חפצים הפעם במשרד פרסום חדש, כמו שעשתה קופות חולים אחרת לא מזמן. אנחנו נמשיך לעקוב.

לייבל'ה הגיע במוצאי שבת לטרקלין פתאל בנמל התעופה שעל שמו של בן גוריון או בקיצור נתב"ג בן גוריון, וראה את הנגיד הגדול שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס פוגש את ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו שיצא לראשונה למסע גיוס כספים בארה"ב. לייבל'ה שמע מאחורי הקלעים כי רכניץ שטס במטוס פרטי, הציע לקחת את הרב לנדו טרמפ במטוסו הפרטי.

את היועץ החרדי של ראש העיר ירושלים שמעון ברייטקופף שהעתיר בתפילה בשבת קודש על הכלל והפרט בציון ר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר ראה לייבל'ה יחד עם קהילת נועם ה' מבית וגן. בחזרה לעיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך נצפה שימען כשהוא מתכבד לקבוע מזוזה בסמינר החדש של הרב ליברמן.

לייבל'ה הצטער צער גדול במוצאי שבת עת שמע על פטירתה של אשת החינוך הדגולה מרת תמר גרוזמן ע"ה, אמו של חברנו העיתונאי התמים מנחם מענדל גרוזמן מ'כאן'.

לייבל'ה למרות עיסוקיו הרבים לא התעצל, ונסע לנחם אבלים בניצן הדרומית, שם ברחוב גוש קטיף (על שם הגירוש) ישב לייבל'ה זמן ממושך וניחם את מענדי שנותר יתום. כשנכנס ראה את גיא זוהר הידוע מנחם בהתרגשות לצד היועץ ואיש התקשורת יצחק פלדמן וחנני ברייטקופף מעורכי אתר 'כיכר השבת' (מזל טוב לרגל הולדת הבן).

בהמשך ראה לייבל'ה את הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי וראש עיריית קרית מלאכי אליהו (ללו) זהר ומ"מ רה"ע עו"ד בצלאל מזרחי בניחום אבלים.

לייבל'ה גם התפלל ערבית וביציאה פגש את דביר עמר מ'שביעי' ו'בשבע' תופס שיחה עם ברייטקופף ופלדמן על הציוצים במגזר הדתי לאומי ועל הקשר החרדי.

גם את הכנסת לא הזניח לייבל'ה, במזנון של החכי"ם בקומת המליאה ראה לייבל'ה את זקן הפרשנים החרדים והוותיק ביותר יעקב ריבלין תופס שנ"צ קטן לפני כתיבת הטור.

גם את צמד המגישים בלום וגלסנר ראה לייבל'ה מגיעים מחוייטים למשכן בדרך לעוד תוכנית בערוץ כנסת.

את הפרשן מתי טוכפלד מ'ישראל היום' ראה לייבל'ה נערך לכינוס השלוחים וכבר התארגן עם נרות חנוכה ושאר מוצרים בחדרו במשכן.

בשעת בוקר מוקדמת ראה לייבל'ה את ח"כ מאיר פרוש רוכש קפה מהביל בקיפטריה בכנסת.

את הרל"ש הנמרץ של פינדרוס משה רבר, ראה לייבל'ה כבר ביום רביעי מתענג על מאכלי השבת עם קרטופל קוגל מהביל ובובעס.

וח"כ עמיחי שיקלי שזכור לטוב הגיע לביקור אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי, העיתונאי ישראל כהן שהתלווה למפגש מאחורי הקלעים, תפס סלפי כהרגלו עם כל החבורה בחדר ההמתנה בבית ברשב"ם.

לייבל'ה ראה את הכתב שלנו יוסי שטארק על גג בית המדרש המפורסם של סאטמר "אהל רחל" בשכונת בית ישראל בירושלים, יחד עם הגבאי הוותיק יואלי ברמינקה, שסיפר לו על ההיסטוריה של המקום. 

ביציאה השבוע מועידת ביזנסט של 'בחדרי חרדים' במרכז האירועים 'אווניו' בקרית שדה התעופה בלוד ראה לייבל'ה את כתב המשטרה אבי גדלוביץ', שאך חזר מהממלכה המאוחדת, בשיחה צפופה עם ח"כ מיכאל מלכיאלי וראש לשכתו המסור עו"ד עקיבא חופי.

מי שהמריא השבוע להונגריה ועזב את כל עיסוקיו היה יו"ר מאזני צדק וארגון החסד 'מאירים עולמות' עו"ד ישראל ענדען שנצפה בתפילה חרישית בציון בקרעסטיר שם התפלל על אלפי הלקוחות בארץ.

בשדה התעופה בארה"ב ראה לייבל'ה את הרבי מויז'ניץ מגיע לביקור קצר בדרך ללוס אנג'לס. בשדה ראה לייבל'ה לצד הרבי את הרה"ח רבי שעפסיל וייס יו"ר מכון 'שם עולם' שנפגש עם הרבי בשדה.

השבוע נקלע לייבל'ה לבית הכנסת במבנה עיריית בית שמש ונתקל בלא אחר מאשר מנהל האגף לחינוך חרדי מנחם ברוכמן, כשהוא שקוד על לימוד הדף היומי. ברוכמן לא הבחין אפילו בכניסתו וצאתו של לייבל'ה.

רגע לפני שנכנס האדמו"ר מאמשינוב בית שמש לקבוע את המזוזות במרפאה החדשה של לאומית ברמת בית שמש ד', הבחין לייבלה ביחצ"ן פנחס פלינקר ממתיק סוד עם ראש העיר לשעבר וחבר הכנסת בהווה משה אבוטבול.

בהמשך הבחין לייבל'ה בחיבור מעניין שנוצר בין ההנהלה הגוראית של העיתון חדש בית שמש המו"ל איציק אלתר והעורך חנוך ברסלר עם רבה של קהילת תולדות אהרן ברמת בית שמש ד'.

השבוע לייבל'ה שם את עיניו על הביקור של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח מבעלזא בארה"ב, שהגיע גם לסיור בחיידר החדש בבורו פארק. לייבל'ה ראה בסיור את העסקן הבעלזאי יהושע וינברגר מלווה את הביקור.

קונסול ישראל בארגנטינה יהודה גולן, נצפה השבוע משתבח על אסדו ארגנטינאי במסעדת גלופה בבואנוס איירס, יחד עם נשיא וועד הקהילות הרב אליהו המרה ואורי הוסני ראש ארגון הנוער 'עולם פרוג'קט'.

את הרבי מקוסוב ויז'ניץ שיצא למסע באוקראינה ראה לייבל'ה בשפאציר בז'יטומיר יחד עם החסידים הנאמנים ור' איציק שטרן החסיד הראשון ב'בית אריה'.

במעז'יבוז שם הגיעו הקבוצה דקות לפני כניסת השבת לאחר שנתקעו בפקק הקבוע ראה לייבל'ה את החסיד הנאמן (חולצה תכלת) רפי פרלשטיין ממהר למלון כראשון החסידים להספיק להתקלח לפני שבת.

צלם המסע נפתלי לרר נצפה במוצאי שבת קודש בציון הבעל שם טוב הקדוש מגיש קוויטל לאדמו"ר שבו מוזכר שמו. לייבל'ה יודע שבקרוב נפתלי אמור להשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים ויש מצב שבקוויטל היה אזכור גם לנושא הזה.

גם את האוכל לייבל'ה לא הזניח השבוע והגיע למעצמת הבשרים 'פיקדלי' בירושלים, שם ראה בית מדרש בתוך הקצבייה. מתברר כי במקום התקיין קורס לשפים מתחילים. למקום הביאו בהמה שלמה והשפים ישראל דודק וישראל חיים ממילמארט נתנו קורס.

את אלי שלזינגר שלנו מנכ"ל 'טיפרסום' ראה לייבל'ה לא מפספס את הלימוד בדף היומי במרכז אחים עם המג"ש הרב מרדכי ברבר. על הצילום: יוני אייזנשטיין.

הצלם שלום קרויס ממאה שערים בירושלים נצפה השבוע מעברה השני של העדשה כשהוא כותב אות בספר תורה שנכנס לשטיבלאך של חסידות תולדות אהרן בירושלים.

היסטוריה קטנה נרשמה השבוע במוזיקה החסידית כאשר הזמר והיוצר נפתלי קמפה השיק את אלבומו השלישי שנמכר – לראשונה בז'אנר – באמצעות אתר האינטרנט האישי שלו. ללייבלה נודע כי זמרים נוספים צפויים אף הם לעבור לשיטת שיווק דומה בזמן הקרוב. בתמונה: האמרגן שלום וגשל שחתום על המהלך, מעניק עותק פיזי של האלבום לזמר יידל ורדיגר.

ועוד במוזיקה החסידית: הצמד שלום ווגשל וזאבי פריד נצפו השבוע במלון מצודת דוד בשעות הקטנות של הלילה. יודעי דבר מבשרים על משהו חזק ומעניין שיפורסם שבוע הבא. אוזן קטנה לחשה ללייבל'ה כי מדובר בדרמה של ממש ואל תשכחו איפה קראתם על זה לראשונה.

אפרופו יידל ורדיגר שהגיע לארץ לרגל הפינישים האחרונים לאלבום של אביו מרדכי בן דוד נדהם לקבל את הסטים של אלבומו הידוע ''יידל 4' שיצא לפני 21 שנה שהוקלט בזמנו העל רצועות לפני תקופת הדיגיטל באולפני גל קול. באולפן שמרו על הרצועות והעניקו אותם ליידל ההמום.

ולאחר שהקליטו את הלחנים של חזקי וייס האגדי ישבו יידל ורדיגר, זאבי פריד המפיק יוסי טיברג ויוסי אורגל על סעודה רצינית בירושלם. 

ומי שזוכה לתואר אב השנה הוא הזמר אריק דביר, שנצפה בשבוע שעבר בשמחת חתונת גיסו יענקלה הלפרין שנערכה במושב בית מאיר, משחק רמי עם בנו תוך כדי שהוא שר.

השבוע התבשר עולם ההלכה והמשכנתאות על חתימת היתר עסקה היסטורי ביותר לראשונה בענף. במעמד החתימה במשרדו של ישראל לינדר איש המשכנתאות של ירושלים, הגיעו הדיינים המבינים בתחום לחתום על הדבר ההיסטורי שייתן מענה הלכתי ללא חשש ריבית בלקיחת משכנתאות. לינדר חתם והרבנים שתו לחיים. 

השבוע נפגשו חבר מועצת העיר ירושלים אלחנן גרוסבוים והעסקן חיים מאיר פרנקל יו"ר ארגון לא אלמן ישראל, בגיבוש פעולות לטובת האלמנים, במסגרת מרכז 'האזינו', הפועל בהכוונת גדולי ישראל.

והשבוע פגשנו גם את חברי קבוצת 'מיקה' ביומולדת של השחקן החרדי חיים לייזר פונפנדר באירוע הענק שארגנו לו החברים מקבוצת 'פילפוליטיקה', בשילוב קומזיץ ארוך לתוך הלילה עם בכירי הסלבים. לייבל'ה מגיש תיעוד מהעוגה שנמרחה על פניו של חיים לייזר.

לאיש הדיווחים מקראון הייטס לוי יצחק נוישטט נמחק השבוע הוואטספ ולא היה לו שום דרך לשחזר. היישר מניו יורק הוא ניסה למצוא פתרון עד שנאלץ להשתמש בטלפון משרדי.

התפוח כנראה לא נפל רחוק, אביו איש התקשורת החב"די ומנכ"ל עדכוני חב"ד חיים שאול נוישטט נצפה אמש בציונו של הרבי מליובאוויטש בקווינס בניו יורק במעמד כתיבת הפ"נ.

בשבוע שעבר בעיצומה של שמחת השבע ברכות, קלט לייבל'ה מחזה מענין שיחה בין אברומי לוי לבין האדמור ממודז'יץ, שארכה כעשר דקות. לאחר בירור עם אחד הגבאים עולה כי השיחה הייתה בעניין בית המדרש של חסידות מודז'יץ בפ"ת שאברומי נמנה על מייסדיו.

ועם עסקינן במשפחת לוי, אז לייבל'ה מברך בברכת תתחדש את צלם העיר אשדוד יוסי לוי, לרגל רכישת המצלמה החדשה למען יוכל לתעד את גדולי ישראל ואת הארועים בציבור החרדי בפרט ואפילו לייבל'ה הצליח לתפוס את הברכת קודש שזכה לקבל מהרבי מוואסלוי.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע, בת לחתנו שמואל אלבוים, עם החתן מבחירי ישיבת אורייתא, שהוא גם אחיין של הח"כ מאיר פרוש שהגיע אף הוא עם שטריימל לשמחה.

ברכת מזל טוב לסופר האגדי הרב צביקה יעקובזון מנהל ש"ס בכנסת, לרגל השמחה הגדולה בביתו בהולדת הנכדים התאומים בן ובת לבנו אשר שמואל, חתן הרב נתן חפץ מראשי לב לאחים.

ברכת מזל טוב למקים האינטרנט החרדי, העיתונאי החשוב דוד רוטנברג עורך אתר 'חרדים 10' והעורך המיתולוגי רבות בשנים של אתר 'בחדרי חרדים' לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחברנו היקר העיתונאי המוכשר והאהוב יענקי פרבר, כתב החוץ של 'בחדרי חרדים' לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול שתחגג הערב במסגרת משפחתית עם חברים קרובים בלוקיישן שקט בבני ברק.

ברכת מזל טוב לחיים שלמה פישר משב"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן יוחנן סלונים בנו של העסקן הנודע אברהם סלונים מרחמסטריווקא, לרגל שמחת אירוסי בתו הבכורה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לצלם המוכשר עזרא טרבלסי נעים זמירות ישראל, לרגל השמחה הגדולה בביתו בהולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה משגר את ברכתו החמה. 

במהלך ברית לאיש החסד מנהל קשרי קהילה של כללית בבני ברק חזקי פקשר, נצפה נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי של "כללית" מחוז דן פ"ת בשיחה עם האדמו"ר מסלאנים והגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד בית הדין לענייני רפואה ורב מערב בני ברק. 

ברכת מזל טוב לבן ציון שטנגר משב"ק הרבי מויז'ניץ, לרגל שמחת בר מצווה לנכדו בן לבנו שרוליק שטנגר, מהמערבבים בקהילת ויזניץ בברכפלד. השמחה התקיימה השבוע באולם אהלי מרים בברכפלד.

ברכת מזל טוב לאיש החסד הרה"ח ר' אפרים שטרן יו"ר מפעל החסד 'עונג שבת ויו"ט', לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו הרב דוד אריה ווגשל. שמחת הקידושא רבא נערכה בשבת האחרונה בבית המדרש הגדול סאטמר ברחוב יואל בירושלים.

ברכת מזל טוב למאיר בורד, נאמן ביתו של  המשגיח הגר"ד סגל, לרגל שמחת אירוסי בנו.

ברכת מזל טוב לנתן הורוויץ ממקורבי ביתו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר ייערך בליל שבת בבית חמיו ברחוב נהר הירדן בבית שמש.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אשדוד לשעבר עזרא שור, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד