ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעורר דאגה

מחקר בגרמניה: הווריאנט החדש עמיד בפני פייזר

מחקר בגרמניה טוען כי הוריאנט A.30 שהתגלה לראשונה ביבשת אפריקה, ולאחר מכן נמצא גם באירופה, עמיד יותר מול החיסונים המוכרים ביניהם בפני החיסון של חברת פייזר

מחקר בגרמניה: הווריאנט החדש עמיד בפני פייזר
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע מתווה התיירים שפרסמו היום (חמישי) במשרד הבריאות שצפוי להוביל להגעת תיירים ממדינות שונות בעולם לישראל, מתפרסם מחקר שנערך בגרמניה ממנו עולה כי הווריאנט A.30 שהתגלה לראשונה ביבשת אפריקה, ולאחר מכן נמצא גם באירופה, עמיד יותר מול החיסונים המוכרים ביניהם בפני החיסון של חברת פייזר, החיסון המרכזי בישראל. 

אלו התנאים לכניסת אזרחים זרים לישראל

נכון לעכשיו, מערכות הבריאות בישראל עדיין לא התייחסו למחקר, ולא דווח על הימצאותו של הוריאנט בארץ. 

כזכור רק לפני מספר ימים, דווח על הוריאנט AY.4.2 "תת" זן של ווריאנט הדלתא שעיקר התפרצותו בבריטניה ובשאר מדינות אירופה, ואף הצליח לחדור למדינת ישראל. 

אז סיפרו במערכת הבריאות כי במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, התגלו 5 מקרים נוספים "ותיקים" של הוריאנט AY4.2 בישראל. שעד אז הוא  סווג בכל העולם כוריאנט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כוריאנט נפרד.

בעקבות גילויו בחוזר מחו"ל בן ה- 11, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו כזן הדלתא. וכתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש.

אך במערכת הבריאות הרגיעו, וטענו כי כרגע לא נראה שהוא מצליח לגבור על החיסונים, ובכך יכולתו להתפשט בצורה משמעותית מצטמצמת. 

 

 

 

וריאנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד