י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשיחות סגורות

דרמטי > ראש הממשלה מעריך: הממשלה תתפרק - הרוטציה לא תתקיים

בנט שוב מפר הסכם? הערב נחשפה שיחה סגורה של ראש הממשלה נפתלי בנט שבה הוא נשמע מודה כי ממשלתו לא תשלים את ימיה וכי יאיר לפיד לא יזכה ליהנות מריפוד הכסא בלשכת ראש הממשלה. בנט מנסה למזער נזקים לקראת הגיבושון מחר שבא בתזמון שבו הקואליציה סוערת

דרמטי > ראש הממשלה מעריך: הממשלה תתפרק - הרוטציה לא תתקיים
נפתלי בנט ויאיר לפיד במשרד ראה"מ צילום: לע"מ

ארבעה חודשים בלבד אחרי שחתם על הסכם הרוטציה בינו לבין יאיר לפיד שאמור להיכנס ללשכת ראש הממשלה בעוד שנה וחצי, ראש הממשלה נפתלי בנט מעריך כי לבסוף היא לא תיושם והממשלה תתפרק.

פרשן ׳חדשות12׳ עמית סגל מדווח הערב (חמישי) כי ראש הממשלה התבטא בחודש האחרון, "מעריך שהרוטציה לא תתקיים". לדברי ראש הממשלה בנט, "הממשלה תתפרק בסבירות לא מבוטלת, בין התקציב לבין מועד החילופים ממגוון סיבות".

דבריו של בנט מצטרפים להקלטות שפורסמו אמש (רביעי) בהן נשמעת שרת הפנים איילת שקד מתייחסת לסוגיית הרוטציה ואומרת כי כלל לא בטוח שהיא תתממש, "תלוי אם יהיה משבר או לא", צוטטה אומרת.

מלשכת ראש הממשלה הגיבו לפרסום הערב ואישרו כי הדברים נאמרו: "כפי שאמר מן הרגע הראשון - ראש הממשלה בנט יקיים את הסכם הרוטציה במלואו. השותפות עם רה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, מתבססת על אמון הדדי ועל הגינות", נמסר.

"לקראת העברת התקציב, שמבטיח את יציבות הממשלה", טוענים בלשכת ראש הממשלה, "מתפרסמים, כצפוי, ציטוטים שונים מתקופות שונות, שנאמרו כהערכה בלבד. התקציב יעבור והשותפות תימשך".

כך או כך מסתבר ש'הגיבושון' שתקיים מחר הקואליציה לקראת העברת התקציב לשנים 2021-2022 בא בדיוק בתזמון הנכון, בשבוע שהחל בסערה סביב הכרזת שר הביטחון בני גנץ על ששה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, המשיך בהכרזת שר השיכון זאב אלקין על בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, המשיך בדיווחים על גישושים של יו"ר הקואליציה עידי סילמן 'מימינה' ב'יש עתיד', חילופי מהלומות בין מפלגות מרצ והעבודה לכחול לבן, הקלטות איילת שקד וכלה בסערה האחרונה הערב - דבריו של בנט על אי מימוש הרוטציה.

רוטציה בראשות הממשלה נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד