כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התנהגות בלתי הולמת

מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו צפוי להיעצר בשבוע הבא

לאחר שהואשם בהתנהגות בלתי הולמת כלפי עובדיו, חשדות שגרמו לו להתפטר לפני כחודשיים, מושל ניו יורק שידע גם ימים יפים שבהם נערץ על ידי תומכיו עשוי למצוא עצמו נעצר בשבוע הבא כאחרון העבריינים

מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו צפוי להיעצר בשבוע הבא
מושל ניו יורק במסיבת עיתונאים צילום: באדיבות המצלם

מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, צפוי להיעצר בשבוע הבא לאחר חקירה שקיימה התובעת של מחוז אלבני, דיוויד סוארס, שמצא אותו אשם בהתנהגות בלתי הולמת כלפי נשים שגרמה לו להתפטר מתפקידו.

בתחילת חודש אוגוסט השנה, קרא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למושל הדמוקרטי של ניו יורק דאז, אנדרו קואומו להתפטר מתפקידו בשל החשדות נגדו בגין התנהגות לא נאותה כלפי עובדיו.

"הוא צריך להתפטר" אמר אז הנשיא ביידן על המושל, "אני מבין שהמחוקקים של המדינה עשויים להחליט אם להדיח, אני לא יודע את זה כעובדה, אבל הוא צריך לפרוש", אמר ביידן והוסיף את הערכתו "אני חושב שהוא כנראה יועמד לדין". את הדברים אמר בראיון לרשת ABC בראיון ששודר ב-16 במרץ. מסתבר שהנשיא ידע על מה הוא מדבר.

בחקירה שנוהלה בידי תובעת המדינה, נמצא כי המושל לשעבר אנדרו קואומו פעל בניגוד למצופה ממושל, ופעל לנקום במתלוננים נגדו, כך הודיעה התובעת הכללית של ניו יורק לפני כחודשיים, "הראיות הללו חשפו תמונה מטרידה אך ברורה מאוד, המושל קואומו התנהג בצורה לא נאותה לעובדי מדינה הנוכחיים והקודמים, בניגוד לחוקים הפדרליים והמדיניים", כך אמרה מנהלת מחלקת התביעות הכללית של ניו יורק, לטישה ג'יימס.

ב-11 לאוגוסט התפטר המושל מתפקידו, לאחר שהתובעת הכללית של המדינה טענה כי הוא פגע בעובדים, בכירים במפלגה הדמוקרטית.

הימים הקשים של המושל הפורש החלו במרץ השנה, לאחר שהרפובליקנים במדינת ניו יורק הודיעו על החלטתם לקדם הדחה נגד המושל הדמוקרטי מכיוון שאיבד "אמינות ואמון" ויש לו "חוסר יכולת להוביל" את מדינת ניו יורק על רקע האשמות על התנהגות בלתי הולמת וחוסר אתיקה, וגם בגלל הטיפול הכושל שלו לכאורה במגיפת הקורונה, כשהסתיר נתוני מוות של אלפי קשישים בבתי אבות.

מושל ניו יורק, לשעבר אנדרו קומואו מתמודד עם בדיקה פדרלית על ניהול הממשל שלו על מקרי מוות מנגיף הקורונה הקשורים לבתי אבות. "היה לנו דו"ח שאמר כי המושל דווח על מקרי מוות סיעודיים בשיעור של עד 50%" אמר מנהיג המיעוט באסיפת מדינת ניו יורק, וויל ברקלי לפני חודשיים. "בפגישה פוליטית סודית עוזריו הבכירים אמרו שהם לא מדווחים על מקרי המוות בבתי האבות, בגלל שהם היו מודאגים מחקירה של משרד המשפטים בתקופת טראמפ, הם חששו מנפילה פוליטית".

גם החרדים זעמו בשנה שעברה על אנדרו קומואו בגלל מגבלות קורונה שהטיל על קהילות חרדיות בשכונות בברוקלין. תושבי המקום אמרו אז ל'בחדרי חרדים' כי "ההגבלות נאכפות רק אצל החרדים, בעוד אצל אוכלוסיות אחרות יש התעלמות מוחלטת מהפרת ההגבלות".

עוד מקרה מצער בין החרדים למושל ניו יורק לשעבר, התרחש בנובמבר 2020, כאשר בית המשפט העליון בארצות הברית פסק לטובת 'אגודת ישראל' וקבע כי הכללים הדרקוניים של מושל ניו-יורק, אנדרו קומואו, נגד בתי כנסת, לא היו חוקיים.

אנדרו קואומו מושל ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד