י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תצפור אם אתה יודע שהשואה מזויפת"

ניאו-נאצים הפגינו מחוץ למרכז יהודי נגד ברית מילה

בשם הדמוקרטיה בארצות הברית, התקהלה קבוצת ניאו נאציים מול מרכז קהילתי יהודי בסן אנטוניו שקיים אירוע הנצחה לשואה. "תצפור אם אתה יודע שהשואה מזויפת", נכתב באחת הכרזות שאחזו. כרזה אחרת לגלגה למצוות ברית מילה בשפה מבזה | ראש העיר גינה והבטיח לא לתת להם לגיטימציה

ניאו-נאצים הפגינו מחוץ למרכז יהודי נגד ברית מילה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארבעה ימים לאחר שניאו נאצים ערכו אירוע אנטישמי על גשר בעיר אוסטין שבמדינת טקסס בארה"ב, אותם אנשים גזענים בעלי עליונות לבנה הופיעו ביום שלישי בעיר סן אנטוניו, שם ערכו הפגנה אנטישמית גסה מול מרכז קהילתי יהודי.

תחת עיניהם של שוטרים מקומיים, הפגינו תומכי "ליגת ההגנה של גוים" (כך הם מכנים את עצמם) הניאו-נאצית, והחזיקו כרזה ענקית הנושאת סיסמאות אנטישמיות וולגריות שהכחישו את השואה, לגלגו על הדת היהודיות והאשימו את מגיפת הקורונה בקונספירציה יהודית. הקבוצה גם חילקה עלונים אנטישמיים על המדשאות הקדמיות של בתים בשכונה שמסביב.

הם לבשו חולצות טריקו מעוטרות בצלבי קרס נאציים ושניים מתומכי הקבוצה החזיקו כרזה עם הכיתוב "תצפור אם אתה יודע שהשואה מזויפת". כרזה אחרת לגלגה למצוות ברית מילה בשפה מבזה. הם החזיקו פליירים בהם נטען כי "כל ההיבט של סדר היום של הקורונה הוא יהודי", הכרזות פוזרו על ידי הקבוצה שהתקהלה מול המרכז הקהילתי היהודי בסן אנטוניו, שם התקיים אירוע הנצחה לשואה.

מנהיגים מקומיים גינו את ההפגנה. "על רקע עליית התקריות האנטישמיות בקהילה שלנו, עלינו לעמוד לצד שכנינו היהודים ולדחות את השנאה והבורות שמסכנים את רוח העיר כולה", כתב ראש עיריית העיר, רון נירנברג בטוויטר. "סן אנטוניו לא תסבול את המעשים הנתעבים האלה ולעולם לא ניתן במה ללאומנים לבנים".

בהצהרה לתקשורת אמר חבר מועצת העיר מני פלאז: "אני מקווה שהחברים והשכנים היהודים שלי יודעים שהם אהובים ושהמפגינים האלה אינם חלק מהקהילה שלנו, וגם לא רצויים בסן אנטוניו".

ניאו נאצים ברית מילה הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד